Ga naar inhoud

Shortcuts desktop verander in .Ink bestand


Aanbevolen berichten

Hallo, Heb Windows Vista gisteren geinstalleerd op de pc van een kennis, gisteravond werkte alles prima....mijn kennis start hem vanmorgen op..maar nu zijn alle shortcuts op de desktop verander in .Ink bestanden...als ik er op klik krijg ik een popupscherm met de vraag of ik iets wil openen of opslaan..... Hoe los ik dit op...... b.v.d. Intruder
Link naar reactie
Het zijn waarschijnlijk geen .Ink-bestanden maar .lnk-bestanden (met de l van Lodewijk) .lnk is de normale bestandsextensie voor shortcuts. Die extensie is altijd verborgen, zelfs als je Windows zo hebt ingesteld dat het bekende bestandsextensies niet verbergt. Het is dus vreemd dat de bestandsextensie zichtbaar is geworden, maar dan nog zou de shortcut moeten werken. kennelijk is de file-associatie ook niet meer in orde. Op http://www.winhelponline.com/articles/105/1/File-association-fixes-for-Windows-Vista.html staat een fix daarvoor. Ik zou me wel afvragen hoe dit zo gekomen is. Welke programma's zijn er geïnstalleerd na Vista. Welke programma's zijn gebruikt (een registrycleaner misschien?) Is er al internetverbinding geweest? en zo ja, was er al wel een virusscanner en een firewall geïnstalleerd? m.a.w. Kan de computer al besmet zijn? Als je alleen nog maar Vista hebt geïnstalleerd zou ik overwegen om opnieuw te formatteren en te installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...