Ga naar inhoud

Keuzes van dropdowns permanent op scherm


Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik het volgende: Als ik in een programma in de balk boven een dropdown menu activeer met de cursor verschijnt vaak het dropdown menu transparant op het scherm en als ik een keuze maak blijft die keuze permanent op de voorgrond staan. Zijn niet weg te krijgen dan met een hibernate of reboot. Iemand enig idee? Het is ook elke dag wat anders met dat Windows.... Ik besteed de helft van de tijd aan het herstellen van allerlei optredende problemen. perloc
Link naar reactie
dat een hivbernate niks oplost is logisch: die toestand is er juist op gericht om de toestand van vóór de hibernate te herstellen ná de hibernate. en niet elke reboot is een reboot: als je pc standaard staat ingesteld (zoals nogal wat vista´s) op slaap/sluimer, is aan/uitzetten per definitie geen reboot. daarvoor moet je de keus maken om de pc echt uit te schakelen. wat je omschrijft duidt m.i. op instellingen van het beeldscherm. dus: rechtsklik op bureaublad -vormgeving -geavanceerd. tenzij je een of andere (rare) vista-simulator hebt meedraaien, dan moet je dat proces eens killen. overigens: ik ben slechts zelden bezig met met ´reparaties´ in mijn twee vrijwel constant draaiende pc´s...... :wink:
Link naar reactie
Sorry derkdejong, twee dingen. - Ik schreef (quote) Zijn niet weg te krijgen dan met een hibernate of met reboot. (quote). Dus met hibernate mode WEL weg te krijgen. - Ik heb WinXP (in Engels), jouw suggestie is waarschijnlijk voor WinVista. Dus het werkt bij mij niet en bovendien is het niet zo duidelijk wat je schreef. Welk proces zou ik moet killen? perloc
Link naar reactie
dat hibernate iets zou oplossen is me een raadsel; wellicht keert het verschijnsel niet terug na een ontwaken, maar het probleem los je er dus niet mee op. en dat blijkt dus. ik wist niet welk systeem je hebt, en met dat proces killen doelde ik op een vista-simulator: er zijn programma´s in omloop die het scherm een vista-look geven, en vista is (bijna) synoniem met transparantie op het beeldscherm. vandaar dat ik daaraan dacht. zit de oplossing niet in de eigenschappen van het beeldscherm (dat is een algemene windows-instelling, ook in alle xp´s) dan zul je toch eens moeten kijken naar wat er allemaal mee opstart, en kijken en experimenteren of daar de boosdoener zit. dus start-uitvoeren-typ: msconfig-geef enter-tabblad opstarten. daar mag je eigenlijk alles uitvinken, behalve je virusbeschermer.
Link naar reactie
Dat video gedoe ziet er nogal ingewikkeld uit. Er wordt geen aparte adapter aangegeven dan alleen: \Control Panel\Display\Settings\Advanced\Adapter --> Mobile 965 Express Chipset Family Dus geen aparte adapter maar zit in de chipset. Behalve dat is er ook nog een "Intel Graphics Media Accelerator Driver for mobile" Ik weet niet in hoeverre die er iets mee te maken heeft. Voor ik de adapater verwijder zal ik eerst weer de adapater downloaden van Internet. Wat ik ook kan doen is een Restore Point terugzetten. Het is namelijk -zover ik me herinner!- gebeurd toen ik Magix Movie Edit pro opstartte. Als het na dat restore point weer gebeurt met Magix weet ik dat het daar aan ligt. Wat denk je? perloc
Link naar reactie
Helaas zijn twee vorige restore points (week geleden) niet werkzaam. Het restore point daarvoor ligt te ver weg: teveel veranderingen doorgevoerd. Momenteel werkt het weer normaal, fout treedt af en toe op en bij bepaalde programma's. Als het weer lastig wordt zal ik het advies van Rosturp opvolgen: display adapter opnieuw installeren. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...