Ga naar inhoud

Hoe voeg ik ondertiteling toe aan film?


anoniem

Aanbevolen berichten

Het lukt me niet een dvd te branden met ondertiteling. Het is me gelukt om de ondertitels van de film gelijk te laten lopen. Ik heb de ondertitelingfile srt en de film (avi) dezelfde naam gegeven en in 1 map gestopt. Als ik met een mediaplayer de avi-film start zie ik ook de ondertitels. Maar nu wil ik het branden op DVD. IK kan met winavi videoconverter de avi film gemakkelijk converteren en de dvd doet het, maar hij neemt niet de ondertitels mee. Moet ik de srt file meeconverteren met avi in winavi videoconverter? Winavi converter kan niks met de srt file. Ik heb ook geprobeerd eerst de avi film naar dvd te zetten, maar als ik het wil branden en het srt filetje erbij wil doen accepteert Nero dat niet. Kan iemand in ECHT DUIDELIJKE STAPPEN uitleggen hoe je dat met deze programma's kunt doen? Ik heb al teveel forums gezien met reacties als "dan moet je maar eens naar deze site gaan dan lukt het wel"of dan moet je dit programma'tje downloaden" etc. Daar kun je niks mee, dus graag heldere stappen.
Link naar reactie
1. je download het programma ConvertXtoDVD 2. je installeert het programma 3. je start het programma op 4.je drukt aan de rechter kant op het groene plusje 5. je gaat naar de map waar je film (het .avi bestand) EN het .srt bestand instaan, ze moeten bijde dezelfde naam hebben (film.avi en film.srt) 6. je selecteert de film door er dubbel op te klikken 7. nu staat de film in het witte schermpje, als het goed is, is nu de ondertiteling automatisch meegenomen. 8. in het menu (instellingen) kan je het een en ander aanpassen, maar alleen de opties voor 'branden' is van belang (ga naar de opties daarvan) 10. selecteer het V-tje bij 'brand resultaat op DVD' en selecteer dan de brander die je wilt gebruiken 11. druk op OK 12. je drukt op Converteren, en het converteren begint Zodra de computer klaar is met converteren (afhangend van hoe goed je processor is, duurt het zo'n 2 uur per film), word er gevraagd of je het wilt branden, en gewoon op OK (oid) drukken. Vervolgens krijg je een popupje met 'evaluation version' en daar gewoon op OK drukken. Nu word het resultaat op DVD gebrand.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...