Ga naar inhoud

Notebook komt niet in ROM Setup (BIOS)


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Compaq EVO N400c op een beurs gekocht. Is volgens verwachting inderdaad niet in orde. Bij inschakelen begint hij niet met de ROM Setup procedure. Het enige dat gebeurt is dat onmiddellijk drie lampjes gaan branden (Num lock, Caps lock en Scroll lock). Ook licht het scherm niet op. Natuurlijk had ik problemen verwacht, maar waar moet ik beginnen met testen/proberen. Het is gemakkelijk om te zeggen/denken dat het moederboard kapot is (en dat is misschien ook wel het geval) maar wat kan ik eerder nog uitproberen? Dit is een (heel klein en plat) laptopje en dat maak je niet eenvoudig open. Zou een eventueel RTC batterij-probleempje (dood?) dit ook kunnen veroorzaken? Niet dat dat gemakkelijk te vervangen is :( Graag wat tips/hints. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/10844_div/10844_div.HTML http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=97143&prodTypeId=321957&prodSeriesId=96314&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1098#120 Indien er wel een harde schijf inzit :P , even controleren en een floppy drive, dan zal er denkelijk nog een rompaq opgezet moeten worden, bij de oudere Compaqs staat een deel van de bios op de harde schijf.
Link naar reactie
[quote:5b75db787e="Lange Pier"] Indien er wel een harde schijf inzit :P , even controleren [/quote:5b75db787e] Dat is een hele goede opmerking, je weet tenslotte nooit wat je op zo'n beurs in je handen gestopt krijgt. Dus toch maar even opengemaakt en ja... gelukkig zit er wel een harde schijf in, maar..... toen zag ik wel dat het geheugen (32MB!?) er half los bij hing!!l Dat vervangen door een 512MB exemplaar, maar dat was hem blijkbaar te groot (want zelfde symptomen). Toen maar een 64MB wat ik nog had liggen (er iets tussenin had ik niet) en EUREKA.... daar ging hij van start. Nu maar eens op mijn gemak alles verder onderzoeken. Bedankt voor de tip.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...