Ga naar inhoud

Conecten met mijn ISS lukt niet


Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen (op een paar posts na) maar nu heb ik toch echt weer even jullie hulp nodig. Ik probeer een FTP verbinding op te zetten, ik wil er met vrienden op kunnen en sharen, het gebeurt op een hardeschijf van mij. Ik ga nu beschrijven wat ik (goed) gedaan heb en zal daarna mijn vraag beschrijven. Ik ben begonnen met het instaleren van ISS van een windows cd . Via control panel (configuratiescherm) en dan software, je kent het wel.. Toen heb ik hem ingesteld op eerst poort 51000 toen heb ik op een forum gelezen dat het sowiezo poort 80 moest zijn heb dit dus later omgezet naar poort 80. Ik heb een account met beperkte acces op mijn windows en heb die ingesteld (gebruikersnaam en wachtwoord) in de FTP server. Ik heb gepingt naar de host computer dat ging goed, Als ik nu 192.168.1.2 intyp bij een browser dan krijg niks. ook niet met 192.168.1.2/80. Nu heb ik hem terug gezet op poort 21 en nu krijg ik een inlog schermpje te zien met mijn internet IP adres van de host computer hierboven beschreven. Als ik mijn externe IP adres intyp gebeurt er ook niks. Dit alles geprobeert met forwarding van de verschillende poorten en het aan en uitzetten van mijn firewall. Kan iemand mij alsjeblieft helpen ? Ben al een hele middag bezig en kom er niet meer uit, ik ga het nu niet gelijk opgeven maar plaats mijn vraag wel even op tips en trucs, als ik het zelf opgelost heb dan zullen jullie ook hier een berichtje zien dat het is opgelost met uitleg daarbij voor mogelijke personen die het zelfde probleem hebben. De vragen zijn dus : Hoe conect ik naar mijn ISS server ? Waarom zegt hij dat mijn username of password niet goed zijn ? En hoe zorg ik ervoor dat ik vanaf andere computers er ook op kom ? dus met mijn externe IP adres. Ik hoop zo snel mogelijk wat van jullie te horen en hopelik het werkende antwoord. Iniedergeval alvast hartelijk dank. Met vriendelijke groet, Kismo
Link naar reactie
Ik denk dat Gerben het verschil tussen ISS (International Space Station, je weet wel: dat russisch amerikaans ding in de ruimte) en IIS (Internet Information Server, je weet wel: die web en ftp server die je in Windows kan installeren) duidelijk wil maken. Kortom: je zal wel IIS bedoelen in plaats van ISS... Verder is het nog niet helemaal duidelijk welk doel je voor ogen hebt. Als je dat nog even duidelijk wil maken, maakt het voor ons een stuk makkelijker om je te helpen.
Link naar reactie
[quote:e366f512fe="bignick1"]Mijn doel is : Verbinding krijgen en vanaf externe computers op mijn server te kunnen. Alleen dit lukt mij niet.[/quote:e366f512fe] Verbinding maken kan op eindeloos veel manieren en met eindeloos veel programma's, dus als je dit zo zegt weten we nog niks... Gelukkig zag ik net je andere post staan. Daar is ook al in gereageerd, dus ik stel voor dat we daar verder gaan...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...