Ga naar inhoud

geluid opnemen zonder microfoon


Aanbevolen berichten

[quote:267c685e12="koelekarel"]beste allemaal, ik ben op zoek naar een programma waarmee ik geluid op kan nemen van de computer zonder microfoon. zoals je met hypercam je beeldscherm kan filmen zonder webcam weet iemand een programma hier voor?[/quote:267c685e12] Ik kan me herinneren dat ik bij de instellingen van mijn SB live geluidskaart "What you here (wat je hoort)" kon selecteren. Met die instellingen kon ik met elke willekeurig opname programma geluiden opnemen.
Link naar reactie
Gelet op de antwoorden mis ik misschien iets, maar dit kan toch gewoon met ieder opnameprogramma? Om uit te proberen kun je de Soundrecorder proberen die in Windows zit. Start de soundrecorder, klik op de opnameknop en alle geluiden -dus ook muziek die je laat afspelen in een mediaplayer, of de muziek van een youtubefilmpje dat in je browser speelt. Soundrecorder neemt maar één minuut op (hoewel dat via een truc wel te omzeilen is) en slaat bestanden op in het wav-formaat. Met een programma als Audacity ( http://audacity.sourceforge.net/ ) kun je dat ook, maar kun je bovendien het bestand nog op allerlei manieren bewerken en naar verschillende bestandstypen exporteren. Uiteraard moet voor dit alles bij Recording Control (Control Panel - Sounds and Audiodevices - Tabblad audio - knop Volume onder Sound recording) niet de microfoon aangevinkt staan, maar Stereo Mix of Wave.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...