Ga naar inhoud

nvlddmkm.sys


Aanbevolen berichten

hallo, Goed.. mijn probleem in het kort is dat ik geen graphic driver kan installeren. Het probleem begon al vorige week vrijdag. Ik speel (onder Vista) gewoon een spelletje, loopt opeens m'n computer vast, allemaal rare kleuren, geluid in een loop. Ik start opnieuw op en zie dat er vanaf seconde 1 al allemaal rare gekleurde spikkeltjes en streepjes door mijn scherm lopen. Selecteer Vista in het bootmenu en windows begint te laden tot het moment waarop je zo'n mooi rond vista logo krijgt. Daar wordt het beeld zwart, gaat dan weer aan en laat een crashdump zien. Het ging allemaal erg snel maar ik heb nog net deze foutcode kunnen opschrijven: NVLDDMKM.SYS. De computer start vervolgens automatisch opnieuw op en deze keer selecteer ik XP. Hier krijg ik hetzelfde probleem alleen krijg ik deze keer geen crashdump te zien. De veilige modus van beide systemen werken wel maar ik kon niks verkeerds ontdekken. Alle drivers waren geinstalleerd en alles werkte naar behoren. Toen heb ik een XP cdtje gepakt en alle partitie's verwijderd, nieuwe gemaakt en xp schoon geinstalleerd. Na de installatie had ik nog steeds last van allerlei gekleurde spikkels en strepen, zelfs in het bios menu dus ik dacht aan een kapotte videokaart. Ik terug naar de winkel, mijn probleem uitgelegd en dan maar wachten. Bellen ze me op, ja het probleem is verholpen, ze moesten alleen nog ff drivers installeren. Ik er weer naartoe, zeggen ze: ja het probleem is dat er geen drivers geinstalleerd waren en waarschijnlijk had je een virus. Nou weet ik niks van virussen maar een virus dat zowel Vista als XP aantast, de bios aantast en na het volledig formatteren van de harde schijf nog steeds actief is?? Lijkt me sterk. Nou, uiteindelijk bleken ze niks anders gedaan te hebben dan de drivers te installeren van xp (wat ik zelf ook wel kan en waar ze nog 20 euro voor vroegen ook :x ). Xp leek inderdaad weer te werken tot het moment dat ik de eerste windows update installeerde. Bij het opnieuw opstarten weer precies hetzelfde probleem. Opgestart in veilige modus, systeemherstel gedaan en de boel werkt weer. Vista geinstalleerd, officiele drivers geinstalleerd, herstart, weer hetzelfde probleem met dezelfde crashdump. De code bleek iets te maken te hebben met 3d toepassigen ofzo maar dat begreep ik verder ook niet. Ik heb toen weer systeemherstel gedaan en alle drivers 1 voor 1 geinstalleerd en het systeem liep vast bij de graphic driver. Verschillende drivers toen geprobeerd, ze werken geen van allen. Ik ben een beetje ten einde raad. Het ligt niet aan overhitting, de ventilatoren draaien allemaal en gaan harder of zachter zoals het hoort, draaien niet constant hard en blazen geen hete lucht uit. Temps checken van de videokaart kan niet omdat de drivers niet werken. Clock snelheden checken kan evenmin. De ventilator is stofvrij genoeg om goed te functioneren. Weet iemand wat ik hieraan kan doen of wat het probleem is? Is dit hardwarematig of softwarematig? Videokaart: Nvidia Geforce 8600M GS Type laptop: Asus F3Sv. Ik heb nog garantie maar voor alle software problemen moet ik toch betalen en ze lijken me in die winkel niet zo snugger. Nou ik hoop dat ik niks vergeten ben.. en bedankt voor het lezen van dit lange verhaal :D
Link naar reactie
dankje voor je reactie.. alleen.. ik heb de graphic driver weer verwijderd om normaal op te kunnen starten (krijg nu geen crashdump meer) en nu heb ik dat hele bestand sowieso niet meer. Opnieuw installeren van driver om het bestand terug te krijgen werkt niet.. het is weg en blijft weg.. het handmatig plaatsen maakt geen verschil..
Link naar reactie
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/ Eerst in veilige modus de drivers cleanen, een verwijdering in volledige modus laat nog bestanden achter, dan eerst de chipsetdriver installeren in volledige modus en rebooten, dan in volledige modus de laaste grafische driver installeren die wordt aangeboden door Asus. http://support.asus.com/download/download_item_4.aspx?product=3&model=F3Sv&f_type=-2&SLanguage=en-us&os=24 Kan natuurlijk ook een probleem zijn met de hardware zelf als deze ook in XP niet meer goed functioneerd.
Link naar reactie
bedankt voor de reacties. Ik heb geprobeerd wat Lange Pier zei maar ook dit heeft niet geholpen. Ik heb nog wat dingen geprobeerd als de bios resetten (naar manufacturer defaults) maar dat heeft ook niks uitgehaald. Ik denk dat ik 'm dan toch maar weer terug moet brengen naar de winkel en mijn verhaal daar nog iets duidelijker moet brengen. Tot zo ver in ieder geval bedankt :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...