Ga naar inhoud

XP wil niet opnieuw geinstalleerd worden


Aanbevolen berichten

hallo, ik zit met een groot probleem, ik dacht vandaag slim te zijn door m'n computer opnieuw te installeren. dus ik die cd van xp erin gegooid. ik kwam in het installatie scherm. ik gooide de partitie weg en maakte een nieuwe aan NTFS(snel) na een tijdje laden starte de computer opnieuw op. bij het laden van het installatie programma kreeg ik een blue screen of death met een rare fout melding. ik die negeren en gewoon de computer opnieuw opgestart. kreeg ik weer blue screen met een error dat mijn video kaart niet geïnitialiseerd kon worden. ik word helemaal gek en probeer het nog een keer. en weer blue screen. ik dacht ik gooi gewoon de partitie weg en probeer het opnieuw alleen dan wat grondiger. ik mooi weer de cd erin en hij starte op van de cd. na het laden van alle dll's en installatie bestanden kreeg ik even kort een zwart scherm. en daarna kreeg ik het scherm waar staat. Enter voor installeren van Windows R voor het herstellen van Windows Esc voor het afbreken van de installatie wil ik op enter drukken. gaat de computer spontaan uit. ik dat nog 4 keer proberen, en telkens weer. ik dan maar een cd van windows 98 gepakt en die proberen te installeren. dat ging al beter maar ik heb het installatie programma 3 keer moeten draaien omdat hij tussentijds de computer weer uitgooide uiteindelijk is het me gelukt windows 98 te installeren. dus ik doe de cd van XP er in om te proberen. en na het laden van de installatie bestanden valt de computer weer uit. mensen help me, heeft iemand al eens vaker dit probleem gehad? zo ja wat heb je er tegen gedaan. voor de informatie beide cd's zijn legaal. maar ik kan dus niet meer met de xp cd booten want na het laden van de bestanden sluit hij telkens af. ik hoop op een snelle reactie mvg Bas
Link naar reactie
met even zoeken had je o.m. de volgende tips gevonden: - koppel alle randapparatuur af als je xp wilt installeren (bvk ook draadloze muis/toetsenbord) - heb je meer dan één reepje geheugen: haal dat overige er dan uit - heb je meer dan één hd: koppel die andere dan even los - bijgeplaatste kaarten (usb2, tv, etc) tijdens installatie loshalen. - is je xp-cd wel in orde? - is je cd-lezer wel helemaal in orde? - krijg je fouten, meld hier dan zoveel mogelijk de exacte foutmelding.
Link naar reactie
dankje voor het laatste antwoord. ik heb de pci wireless lan kaart eruit gehaald en toen wou hij wel de xp bestanden overzetten. maar nu het volgende probleem. de installatie bestanden zijn overgecopieerd en nu moet windows worden geinstalleerd alleen als hij probeert op te starten krijg je gelijk na het xp laadscherm blauw beeld met de volgende fout Kan het videostuurprogramma niet initialiseren stop: 0x000000B4 0x827477C8 0x826F9000 0x826D8000 0x00050000 hij zegt dat je de shaduw process(ofzowetis ben naam kwijt) uit moet zetten, dat heb ik gedaan en ook de Cache. beide in de bios natuurlijk. heb ik om en om gedaan of beide tegelijk maar kwam niet verder. heb 1 keer een andere fout gehad Stop: C000021A het Systeem proces windows logon system is onverwachts afgebroken met de status: 0x00000402 ik ben radeloos. help mij plse hoop op een spoedig antwoord alvast bedankt Mvg Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...