Ga naar inhoud

USB schijf wordt niet herkend ?


Aanbevolen berichten

Ik zit nu met een heel vervelend probleem. Ik heb een DVD-Speler in de huiskamer staan waar ik een USB schijf op kan aansluiten. Hiervoor gebruikte ik mijn USB schijf van 20 GB; geformatteerd in FAT32. Dit werkt al een jaar lang prima. Toen ik hem vandaag weer probeerde, kreeg ik een fout dat de USB schijf niet gelezen kon worden. Ik wou dus al mijn films die erop stonden op mijn PC zetten en vervolgens de schijf formatteren, en alles weer terug zetten. En toen begonnen de problemen. Mijn Windows XP SP2 herkende de schijf niet. Ik opende Deze Computer, en ik heb ca. 10 minuten gewacht. Deze Computer wou niet openen. Ik haalde de USB schijf eruit, en alle andere schijven verschenen weer. De USB schijf lijkt dus kapot te zijn. Toen probeerde ik het op een Vista SP1 Ultimate: zelfde probleem. Mijn andere USB schijven werken wel. Het vervelende is dat hij niet gezien wordt in Deze Computer, waardoor formatteren niet werkt. Is er een ander programma wat de schijf misschien nog kan redden of is er iets anders aan de hand ? B.v.d. ~Soul4000~
Link naar reactie
Je kunt de schijf eens uit de behuizing halen, en in je pc monteren. Helpt dat ook niet, dan is de schijf mogelijk overleden. Dat explorer moeilijk gaat doen bij een slecht te lezen schijf, is niet ongewoon. Testen met de diagnosetool van de fabrikant. http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287
Link naar reactie
Het is gelukt :D Ik heb de HP USB Disk Formatter gebruikt, en het duurde een kwartier eer hij mijn USB schijf wou lezen, maar toen hij eenmaal begonnen was ging alles goed en de schijf doet het weer helemaal goed. Ik ben alleen mijn films kwijt, maar die rip ik dan wel opnieuw van DVD. Die HP Formatter is echt een aanrader :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...