Ga naar inhoud

Krijg vista er niet af.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi alle Ik heb een nieuwe laptop met vista, en dat wil ik er af hebben. Nu heb ik mijn XP schijf er in gedaan. Opnieuw opstarten, F8 en hij begint lekker te reutelen. Dan ineens stopt hij, windows heeft een probleem gevonden???? Een nieuwe pc, moet ik gaan controleren op virussen etc. Is Vista soms hetgeen dat een nieuwe install van XP tegenhoudt. groetjes Yvonne
Link naar reactie
[quote:22def416e4]Als je geen Drivers hebt word het apparaat niet herkend.[/quote:22def416e4] Zo blond ben ik nou ook weer niet :wink: [quote:22def416e4]Ik moet opmerken dat er meer mensen zijn die dat willen MAAR die lopen opeens tegen een hele hoop problemen op. [/quote:22def416e4] En door Anjo durf ik nu niet meer :wink: Jongens, ik ga eerst een pauze inlassen, en beraden hoe nu verder. Bedankt, Yvonne
Link naar reactie
Kijk dat is dan duidelijk :D Blijft mijn opm staan: zorg dat je wel eerst ALLE drivers hebt omdat mn de laptops met een al geinstalleerd OS ( besturingssysteem -zoals mijn aspire 5315 - ) die specifieke drivers hebben en als je nu een machine hebt met Vista wil het nog niet zeggen dat als je XP erop knalt alles meteen werkt :wink:
Link naar reactie
[quote:30bb4b1a12="Yvonne"]Hoi Ik heb een gewone PC met XP. Nu een nieuwe laptop gekocht met Vista. Met ik wil weer gewoon XP, bedoel ik dan op de laptop die ik met Vista gekocht heb, omdat ik dit op mijn gewone PC ook heb zitten. Er heeft dus nooit XP gedraaid op de nieuwe laptop. En ik wil dat ding wel aan de praat houden natuurlijk.[/quote:30bb4b1a12] Maare, het merk en type blijft geheim? 8)
Link naar reactie
Hoi Niks geheim. Hp Compaq 17" CQ70-205ed - Intel DC T3400/3GB/250GB Ik wil nog steeds graag XP, maar ben een beetje van de bange. Ik kan niet zomaar formatteren vanaf de XP schijf als ik hier mee opstart. Heb ik drivers van het moederbord nodig, downl bij HP? Moet ik deze dan op een dvd schijf branden? Heb ik een DOS schijf nodig met floppydrive a: op de usb om hiermee op te starten en de schijf te formatteren? Moet ik drivers hebben voor de dvd writer, ethernet kaart of zal XP dit wel herkennen ? groetjes, Yvonne
Link naar reactie
Ik kan programma's/spellen en bepaalde online spellen niet installeren zoals op de XP, het draait onder vista gewoon niet. Verder gegevens: Main Specifications Productbeschrijving HP Compaq Presario CQ70-205ed Processor Intel Dual Core T3400 - Dual Core - 2.16GHz RAM 3072MB / 3GB Garantie van de fabrikant 1 jaar Harde schijf 250GB Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Basic Optische opslag DVD+/-RW DL met LightScribe Display 17" WXGA+ 1440 x 900 Ingebouwde apparaten Webcam, Stereo luidsprekers Graphics controller Intel GMA 4500MHD - tot 1277MB Netwerk Draadloos 802.11b/g (wireless) en vast 10/100Mbps (bekabeld) Uitbreiding / Aansluiting Interfaces USB 2.0 Cardreader VGA HDMI RJ45 RJ11 Audio in Audio uit (headphone) Batterij Technologie Li-Ion
Link naar reactie
Zoals je had kunnen lezen hoef je alleen de bios in te duiken om de SATA controller van de NATIVE mode af te halen. Maare, die Notebook heeft een Conexant audio/modem chip on board waar niet zomaar XP drivers voor te vinden zijn, voor de Intel chipset werkt die inf file voor Vista ook voor XP, maar dat is niet een werkelijke driver maar een informatie file. Zou gewoon wennen aan Vista en daarmee gaan werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...