Ga naar inhoud

Welke 64bit-driver kan ik gebruiken voor Canon?


anoniem

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik windows 7 64bit geinstalleerd en vandaag wilde ik scannen dus heb de scanner geinstalleerd. Althans, dat probeerde ik. De scanner, een canonscan lide 20, is al wat ouder maar doet wat ik er mee wil. De reguliere (32bit) drivers van canon werken niet en de fabrikant geeft aan voor dergelijke oudere produkten geen 64bit versie te maken. Als alternatief kwam VueScan naar voren en dat werkt prima. Echter komt de freeware versie met een watermerk en kan ik voor de betaalde versie net zo goed een nieuwe scanner kopen. Is iemand bekend met een freeware alternatief of workaround zodat ik de scanner kan gebruiken?
Link naar reactie
Met google zoeken, er is een draadje waarbij iemand aangeeft hoe je diverse canon scanners met een truc (gebuik maken van de 64bits drivers vaneen lide 25). Bij mij werkte het niet, alles ging oke, ook toolbox configureren, totdat ik SCAN zei en kreeg toen de boodscap Cannt Alocate TWAIN. Vuescan doet het wel. ANders wordt het toch een andere scanner. Ik vraag me af of je niet beter een lichte linux versie kan gebruiken in een virtuele omgeving in plaats van deze xp mode. Je zou in Virtualbox, Xubuntu kunnen proberen.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...