Ga naar inhoud

Waarom werkt laptopscherm niet meer?


anoniem

Aanbevolen berichten

M'n ASUS A6JC-Q088H vertoont sinds een paar minuten kuren, het scherm flikkert heel erg, en valt steeds uit. Je krijgt hem alleen weer aan met Fn+F7, wat de toetsencombinatie is om de backlight uit te schakelen. Uit zichzelf blijft hij nog geen 10 seconden aan! Opnieuw opstarten helpt niet, en ook het uitschakelen van Power4Gear (energiebeheer tooltje van ASUS) en Spyder 3 Utility (programma van m'n beeldschermkalibrator) helpt niet. Ik werk nu op m'n CRT scherm die ik er standaard op heb aangesloten. Kostte nog moeite om die in te stellen (stond nog op laptop+TV), omdat het laptop scherm dus de hele tijd uitviel. Is m'n backlight inderdaad stuk? Zo ja, wat kan ik daar aan (laten) doen? De laptop heb ik 14 september 2006 gekocht bij Salland Automatisering, de garantie is er dus al ruim een jaar af, maar het lijkt me dat je mag verwachten dat zoiets niet na 3 jaar al stuk is. Wat ook erg irritant is, is dat ik niet m'n CRT als primair scherm in kan stellen, die optie is grijs... Dus m'n taakbalk staat op het laptopscherm, en alle programma's openen daar ook op. Kan dit nog gerepareerd worden? En doen ze dat ook? Wat zou dat ongeveer kosten? Ik baal hier behoorlijk van, want m'n laptop is m'n primaire PC en heb ik nog nodig voor m'n studie. Het enige wat ik nog meer heb liggen is een ruim 7 jaar oude budget PC, en daar valt met Office 2007 al amper op te werken. Laat staan dat Solidworks of Maple er fatsoenlijk op draait. Als ik met Crystal Diskinfo kijk zie ik dat de harde schijf in m'n laptop 14854 power on hours heeft gehad. Ik schat dat de backlight van het scherm van m'n laptop daar ongeveer de helft van heeft aan gestaan. Aangezien ik als ik kort weg ga, altijd m'n laptop aan laat, maar de backlight uit doe. Ook als ik series of films op m'n TV kijk via de TV-out gaat de backlight uit. Is 7500 uur veel voor een laptop backlight?
Link naar reactie
Kijk eens op Consuwijzer over rechten en plichten over garantie in Nederland. http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie Probleem is alleen je garantie te claimen. Je kan er ook klachten indienen. Misschien dat je zelf iets kan vervangen. Kijk eens op onderstaande site: http://www.replacedirect.com/nl/content/rep_inverter_nl.html Ze hebben ook een reparatieservice.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...