Ga naar inhoud

Probleem met windowsonderdelen verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Omdat ik een Celeron heb wilde ik Windowsonderdelen verwijderen voor betere prestaties. Eerst even wat gegevens over mijn laptop: Besturingssysteem MS Windows XP Home Edition Versie 5.1.2600 Service Pack 3 Build 2600 Processor Intel Celeron M 1.6GHz, kloksnelheid 384 Mb Totaal fysiek geheugen 512 MB Beschikbaar fysiek geheugen 65,85 MB C schijf NTFS capaciteit 32,4 GB waarvan gebruikt 7,68 GB D schijf NTFS capaciteit 21,5 GB waarvan gebruikt 1,86 GB Totaal virtueel geheugen 2 GB Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB Ruimte voor wisselbestand 920,34 MB Voordat ik windowsonderdelen verwijderde wilde ik eerst alles zien. Dus eerst heb ik via sysoc.inf alle HIDE onderdelen weggehaald. Nu kon ik de windowsspellen verwijderen. Onder het kopje ONTSPANNING stonden de spellen zoals ze bij het startmenu staan. Ik heb spellen als hartenjager, internet spelletjes, patience en spider solitaire onaangevinkt gelaten. Mijnenveger en Pinball heb ik gewoon aangevinkt gelaten omdat ik die nog wilde houden. Toen ik op verwijderen klikte bleek opeens ALLE onderdelen van ONTSPANNING verdwenen te zijn, dus ook mijnenveger en pinball. Om ze weer erop te zetten moet je de installatiecd weer erop zetten, maar mijn vraag aan jullie is: Waarom heeft hij ALLES verwijderd terwijl ik niet alles aanvinkte? Mijn volgende vraag is: Welke onderdelen kan ik zonder problemen verwijderen? Ik gebruik mijn computer puur voor internet, msn, e-mail (hotmail, geen outlook), word, mp3's. Ik heb geen randappartuur als printers etc. Verder gebruik ik geen IE maar Firefox, als er een mediaplayer is die minder geheugen gebruikt dan WMP11 dan wil ik die uiteraard. Dit zijn de onderdelen die worden weeggeven: Onderdeel zonder naam met als subonderdelen: FrontPage 2000-serverextensies en SMTP-service Andere netwerkservices voor bestanden en printers Basiscertificaties bijwerken Beheer- en controlehulpprogramma's Bureau-accesoires en hulpprogramma's COM+ Distrubuted Transaction Coordinator Fax Services Indexing services Internet Explorer K MSN Explorer Outlook Express Terminal Server Windows Media Player Windows Messenger (MSN) Windows Messenger (geen MSN) WMI Een aantal wil ik verwijderen maar wil eerst weten of dat kan: IE, Windows Messenger (geen MSN)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...