Ga naar inhoud

Moet ik beide adapters aansluiten op dezelfde groep?


anoniem

Aanbevolen berichten

Vanwege het slechte bereik van mijn draadloze netwerk van NAS naar mediaplayer zit ik te denken aan een powerline adapter. Mijn keuze zou zijn een Netgear XAVB5501 of een XAVB5004 maar nu las ik ergens dat de maximum snelheid alleen gehaald kan worden wanneer de beide adapters op dezelfde groep zitten, klopt dit?
Link naar reactie
Bij mijn weten is dat wel het beste. Maar ook wel gelezen dat het over verschillende groepen ook wel goed werkt. Denk dat het een kwestie van uitproberen is. Een 1080p HD stream kan 50Mbps zijn, maar een SD avi is ongeveer 1Mbps. In praktisch iedere normale woning is slechts "één" groep beschikbaar. In de kabel die in de groepenkast binnen komt zitten meestal wel 3 fase, een nul en een aarde, maar er wordt slechts één fase aangesloten op de zekeringhouder met een patroon (of automaat) van 35 of 50A. Na deze hoofdbeveiliging wordt deze fase verdeeld over 4 of 6 zekeringhouders (tegenwoordig meestal automaten) die max. 16A zijn. Dus deze groepen hebben eigenlijk allemaal dezelfde fase. Het kan dus in de praktijk heel goed mogelijk zijn dat je home plug op de begane grond achter groep 1 zit en dat de 2e home plug op zolder achter groep 4 zit. Maar het is en blijft dezelfde fase en daar gaat het om. Het kan dus voorkomen dat ze in jouw huis fase L1 hebben gebruikt en bij de buren fase L2, in dat geval kunnen ze bij de buren dus nooit jouw signaal oppikken ook al omdat een home plug die zij gebruiken een ander "adres" heeft. Daarom is het aan te raden om gelijk een duo pack te kopen en niet later een 2e of zelfs een 3e home plug aan te schaffen.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...