Ga naar inhoud

Vista installeren op een Dell


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een Dell Inspiron laptop opnieuw aan het installeren met de bijgeleverde recover dvd en omdat de schijf beschadigd was heeft de eigenaar deze zelf al opnieuw gerecoverd maar daar ging het fout en heeft hem toen uitgezet. Nu heb ik het volgende gedaan: de schijf volledig verwijderd (omdat ik anders niet verder kwam) opnieuw aangemaakt en na format (vista setup tool) gepoogd Vista erop te zetten. Na talloze foutmeldingen varierend van missende kernels tot geen hd schijf aanwezig vage meldingen van Dell zelf Wit scherm met devices bla bla bla..ben ik nu nog steeds in de setup fase. Het is me 1 keer gelukt om tot het bureaublad te komen maar deze kwam na een update sessie met Windows niet meer terug en bleef zich elke rebooten tijdens het installeren van de updates. Had nog een Vista Ultimate liggen maar bij deze deed hij hetzelfde.USB DVD speler gebruikt om te kijken of het net aan de speler lag maar daar gaf hij hetzelfde aan. Nou vermoed ik dat dit misschien aan de SATA drivers (zit een SATA HD in) kan liggen maar waar vind ik die op de site van Dell wordt ik niet veel wijzer..Staan deze soms op de Vista Recover DVD ? Bij XP moest je op F6 drukken tijden de install fase maar hier kom ik nu niet mee verder. Ik heb nu op een USB stick de bijbehorende DVD files gecopieeerd in de hoop dat de drivers herkend worden maar dit is tot nu toe geen succes.. :cry: Heeft Dell wat geflikt met deze laptops? maar dan zelfs met hun eigen recover dvd's gaat het niet dus wat nu...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...