Ga naar inhoud

Hoe laat ik op 2 laptops al mijn mail binnenkomen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 laptops, laptop 1 (al een tijd in gebruik) met email onder XP Outlook express, laptop 2 later aangeschaft onder W7, Mozilla Thunderbird. Probleem is als ik laptop 1 opstart met OE de mail hier aantref. Bij latere opstart onder laptop 2 vind ik deze mail niet. Ik heb een draadloos netwerk. Omgekeerde situatie bij opstarten is dat ik de mail onder zowel laptop 1 als laptop 2 wel aantref. Het netwerk ziet dus duidelijk laptop 1 als hoofdpc waar alle mail terechtkomt. Hoe kan ik de instellingen zo veranderen dat ik op beide laptops alle mail kan laten binnenkomen zonder rekening te houden welke volgorde van opstarten ik dien te hanteren? De accounts van OE en Mozilla zijn identiek.
Link naar reactie
Nee, het heeft niet te maken met een 'hoofd-pc' waar alle mail naartoe zou gaan. Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat Outlook Express wellicht is ingesteld om je mail binnen te halen via het POP-protocol, en daarbij de mail van de mailserver te verwijderen, en dat Thunderbird wellicht is ingesteld om je mail binnen te halen via het IMAP-protocol, en daarbij de mail op de mailserver te laten staan. Open je mail dan via Thunderbird dan laat die de mail netjes op de server staan voor je andere computer, open je mail via Outlook Express dan verwijdert die 'm van de server. Een oplossing zou kunnen zijn om ook Outlook Express in te stellen om je mail binnen te halen via het IMAP-protocol en de mail op de mailserver te laten staan. Zo kun je vanaf beide computers altijd bij je mail. N.B. Dat laatste is alleen een werkbare optie wanneer je mailbox-ruimte op de mailserver van je provider groot genoeg is. Sommige providers bieden een standaard mailbox-ruimte op de server van slechts 30 MB. Laat je de mail op de server staan dan loopt zo'n beperkte mailbox binnen de kortste keren vol. Kies er daarom voor om die mailbox op de maximale grootte in te stellen. Is er niet voor een voldoende grote mailbox te kiezen, dan is het gebruik van het IMAP protocol met het op de server laten staan van de mails geen verstandige optie. Eventueel zou je dan beter een aparte-mailprovider kunnen kiezen die wél een ruime mailbox op de server biedt. m.i. kan je die imap-optie weer uitvinken. zorg er wel voor dat in beide mailprogrammaas is geregeld dat een kopie (gedurende x dagen) op de server wordt achtergelaten. in oe: extra-accounts-eigenschappen-tabblad geavanceerd. in thunderbird: heb ik hier niet, maar dat gaat op vergelijkbare wijze. Houd er wel rekening meer dat als je veel mail ontvangt met veel bijlagen de mailbox vol kan komen te zitten. Afhankelijk van het abonnement is een mailbox bij UPC 10 of 50 MB.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...