Ga naar inhoud

Moet je bij nieuwe SSD-kaart volledige versie van Windows hebben?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag. Ik wil graag mijn ASUS N73SV upgraden met een ‘Samsung 830 series 256GB Notebook KIT’ Nu moet dit normaal gesproken ook niet een probleem zijn volgens mij. Nu is het zo dat ik van de week een schone installatie heb gedaan van de Windows 8 Pro Upgrade (vanaf Windows 7 Premium, meegeleverd op laptop) Hierbij heb ik mijn oude versie verwijderd op ruimte vrij te maken op mijn C-schijf. Mijn documenten, foto e.d. staan in een ‘”cloud” en wat andere dingen staan op een externe harde schijf. Nu hoorde ik echter vandaag via iemand dat als je een nieuwe SSD kaart wil plaatsen, dat je eerste een volledige versie van Windows op je SSD moet zetten en daarover je upgrade van in dit geval Windows 8 Pro?? Klopt deze info?
Link naar reactie
Ik heb zelf een hekel aan upgrades: doe altijd een schone installatie. Maar het kan inderdaad zijn dat als je een upgrade versie van Windows koopt, dat je dan verplicht bent een Windows aanwezig te hebben. (Installeer even indien dat het geval is en doe op basis daarvan een schone installatie.). Je kan de "upgrade" versie van Windows 8 schoon installeren. Om hem aan te schaffen via internet heb je wel een Windows installatie nodig, maar je kan ook een DVD in de winkel halen ( voor 1,5 tot 2x de prijs...). Zelf ook schone installatie gedaan vanaf USB-stick, geen enkel probleem. Als je XP hebt, moet je volgens mij zelfs een schone installatie doen, upgraden kan dan niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...