Ga naar inhoud

Hoe moet ik een poort 'forwarden'?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet voor mijn broer het volgende instellen: Router: Draytek Vigor 2130N (1.5.1) en een NAS, DS211J (DSM3.1). Ik wil de NAS vanaf een andere pc/plek benaderen. Nu moet ik een poort forwarden maar ik zie in de zeer uitgebreide beschrijving van de router niet hoe ik het moet doen/wat ik moet instellen. Inmiddels al vele uren op internet gezocht, vele tips geprobeerd, maar het lukt mij niet. De bekende site met portforward biedt helaas ook geen oplossing. Overigens zit er hiervoor in de NAS een wizard, maar die werkt niet met de Draytek Vigor 2130N. Voor de zekerheid de opstelling: ADSL modem van Sitecom (utp kabel)-> Draytek Vigor 2130n (router) -> 4 uitgangen (utp kabels) naar pc, satontvanger, NAS, Blu Ray speler. Draadloos naar een paar laptops. Gateway is 192.168.1.1 (van de Draytek). NAS een vast IP adres gegeven: 192.168.1.12 Intern kan ik alles benaderen, het gaat om een externe benadering. Ook heb ik al een no-ip.com aangemaakt. Bedoeling is om via een andere pc op een andere plek (werk) de NAS te benaderen (bijv om nzb files erop te zetten)
Link naar reactie
Ik ben niet op de hoogte van alle Routers en NASsen , maar probeer onderstaande: Log in op uw Router Setup pagina 01] [tabbald] Setup / zorg dat de DHCP-server Enabled is / klik op DHCP reservering / daarna kunt men IP-adres, MAC-adres van de NAS en van de pc's toevoegen. 02] Zorg dat UPnP ingeschakeld is 03] [tabblad] Toepassingen en Games / configureren port forwaarding . toepassing HTTP - externe poort: 80 - interne poort: 80 - protocol: TCP - IP-adres: xxx.xxx.xxx . toepassing HTTPS - externe poort: 443- interne poort: 443 - protocol: TCP - IP-adres: xxx.xxx.xxx . toepassing RWW - externe poort: 4125 - interne poort: 4125 - protocol: TCP - IP-adres: xxx.xxx.xxx Bij elk toepassing een Vinkje plaatsen. Alle Setting van zelfsprekend bevestigen met OK Log in op uw NAS Setup Pagina 01] Vul de gegevens van de Router in [IP-adres, MAS-adres] Hopelijk kunt u nu via Windows Verkenner de NAS benaderen.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...