Ga naar inhoud

Hoe maak ik een image van mijn harddisk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een medion Akoya P6624 laptop. Daaar op staan 2 partities op C en D. De D partitie is waar de recovery , Tools en drivers opstaan. Ik weet het niet zeker maar volgens mij gebruikt medion ook nog een verborgen partitie. Nu mijn vraag, kan ik met een image/kloon programma een image/ kloon maken van mijn harddisk en die gegevens dan op een nieuwe harddisk plaatsen? Bij het opstarten van de laptop dan krijg ik de optie om op F11 te klikken als ik terug wil naar de fabrieks instelling. Die optie zou dan moeten blijven werken als ik een image/kloon van mijn harddisk overzet naar nieuwe harddisk. En als dat kan welk programma is hier voor het beste?
Link naar reactie
Uiteraard prima dat je een C en D-partitie hebt. Dat je daar tools en drivers op hebt, dat is ook best maar beter is als je ook je tekst-, beeld-, muziek-, videobestanden op D hebt staan. Als je Windows vernaggeld raakt, kun je binnen een half uur een image-backup van je C-schijf terugzetten en is alles verder OK. Zo'n image maak je bijv. met Macriumreflect, Easus ToDo of ParagonDB, over deze freeware progs kan je op de site van C!T verhaaltjes vinden. De verborgen partitie hou je lekker verborgen, daar doe je niets mee. Maar als je PC nog maagdelijk is, nog niet veel tekst-, beeld-, muziek-, videobestanden op D is het goed om een KLOON-backup te maken van je hele schijf, dus C en D en verborgen partitie, zodat je ook die verborgen partitie eenmaal hebt zeker gesteld. Verdere backups in de toekomst kunnen dan beperkt blijven tot een image-backup van C-schijf. Het is overigens niet verstandig de image-backup of kloon-backup op D te bewaren, beter is een externe HD terugzetten van fabrieksinstellingen zet alles terug naar de toestand zoals je hem kocht, dwz al je eigen programma's en bestanden zijn weg.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...