Ga naar inhoud

Waarom is Synology DS209 niet goed meer te bereiken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar na alle hosanna verhalen over een NAS een DS209 met twee WD Caviar Green 2T gekocht. De schijven staan gewoon in basis naast elkaar (geen RAID). Ik ben van mening dat het slimmer is een copy buitens huis te bewaren en dat data die ik verlies door mij zelf is verwijdert. Daar helpt geen RAID aan. Het systeem is teleurstellend langzaam. Te langzaam om films of foto's comfortabel te streamen. Voor MP3 voldoet het. Wellicht heb ik fouten bij de installatie gemaakt. Het kan ook komen door mijn wat oude router, een Speedtouch 716 met software 5.3.2.6.0. Deze router is nog 100Mbit in plaats van 1Gbit. Sinds een week heb ik de firmware van DSM 2.2 naar DSM 3.1 opgewaardeerd om met name muziek en foto's naar de iPad te streamen. Aanvankelijk werkte dit maar na een dag kan ik nergens meer bij. Via de Synology assistant kan ik nog wel bij het beheer en alle settings maar driveletters mappen enzovoort is er niet meer bij. Het maakt niet uit welk platform ik gebruik Win7, XP, Ubuntu of de Ipad, ik krijg geen verbinding meer met de DS209 Wat gaat er nu mis en wie kan mij helpen. Ik ben echt een geïnteresseerde leek op dit gebied. Veel van de settings en termen begrijp ik niet helemaal.
Link naar reactie
Eerst even over de snelheid, zelfs 100 mbit is genoeg om een blueray over te streamen: Ik heb zelf een servertje met een 100 mbit verbinding maar deze streamt zonder moeite HD films naar mijn media player. Dat je apparaat zo traag is kan inderdaad door je router komen, of doordat het ding zelf gewoon traag is. Het lijkt er dan op dat samba er uit ligt, kan je zien welke services er draaien? Als je hier niet echt mee kan spelen, ben ik bang dat je terug moet naar de winkel of een volledige fabrieksreset moet uitvoeren. Een schijf van 7200 rpm moet meer dan 10 mb per seconde halen, dus daar ligt het niet aan. Of je hebt er schijven van 5400 rpm in zitten? Anders is dat het niet. Raid maakt het sneller inderdaad, maar zonder raid zou het al snel genoeg moeten zijn om een film af te spelen: Dus dat is het niet. Router: Zou kunnen, kan je testen door een bestand te kopieren van de ene pc naar de andere pc via draad. Je moet met 100 mbit een snelheid van 10 a 11 MB per seconden kunnen halen. Wat haal je? En wat voor een snelheid haal je met het kopieren naar die NAS (als hij het weer doet). Als het de router niet is: Dan is dat ding zelf gewoon traag, ik zou eens googelen hier op, misschien is dat ding echt traag of heeft alleen die van jou er last van --> terug naar de winkel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...