Ga naar inhoud

Waarom valt draadloos internet steeds weg?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb zowel bedraad internet (op mijn pc) en draadloos internet (op mijn laptop) hier thuis. Het bedrade internet werkt perfect. Het draadloos internet valt echter steeds weg. Als ik echter mijn laptop met de utp kabel op het modem aansluit, werkt internet ook perfect op mijn laptop. Het probleem doet zich dus alleen voor met draadloos internet. Ik heb mijn provider al gebeld gehad, maar die kunnen me niet veel verder helpen dan voor ¤ 20,- per kwartier een monteur langs te sturen. Naja, dus ik denk eerst proberen of hier iemand iets weet. Hoe dan ook, als ik internet op mijn laptop (draadloos) is dit slechts voor even, daarna valt het weer weg. Als ik dan op het internet pictogram rechtsonder bij de tijd met rechts klik en dan herstel, dan doet hij het weer even en dan valt hij weer weg. Alle drivers zijn correct geinstalleerd (systeem --> hardware --> aparaat beheer), dwz: nergens staat een ? bij.
Link naar reactie
vaak is het wegvallen van de verbinding een kwestie van wegdrukken of weggedrukt worden door andere draadloze stations in je buurt. download netstumbler: http://www.netstumbler.com/downloads/ en kijk eens welke kanalen het minst gebruikt worden in je buurt. daarna zet je de kanaalinstelling in je router op zo´n kanaal. zorg wel dat je de save-procedures van je router nauwkeurig volgt om het vast te leggen. bij sommige routers moet je zowel op ok klikken op de instelpagina zelf als op een knop in de trant van - save all - in de menubalk. wellicht aldus even wat experimenteren om het optimale kanaal te vinden. (soms moet je ook de laptop opnieuw opstarten). Wellicht is deze wat makkelijker: http://www.metageek.net/products/inssider.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...