Ga naar inhoud

Hoe zet ik dia's op dvd?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben op zoek naar een methode om onze oude verzameling dia's over te zetten op DVD. Kan zoiets en heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat om ca. 2000 dia's uit de periode 1960-2000. Het mooist zou zijn om ze te kunnen bekijken op televisie en om te laten afdrukken in een fotoboek zoals je die bij Hema kunt laten maken. Iemand suggesties?
Link naar reactie
1 je zal of een fladbed met diascan mogelijkheid of een speciale diascanner moeten hebben 2 een grafisch programma die met de scanner overweg kan 3 veel geduld. elke dia moet apart ingescant worden het beste is daarna per 100 ~ 150 dia's per cd op te slaan maak de dia's wel voldoende groot +- 2000 ~ 2500 bits over de grote zijde (2100 x 1400 of staande 1400 x 2100). Lijkt omslachtig tot je er mee werkt. als je al een progje voor grafisch werk hebt hebben die vaak wel om scanners te ontvangen ik ben (verd.....) die naam kwijt van de toevoeging het grafisch progje starten de bron eerst selecteren en daarna scannen er is er een van primefilm die stroken films achter elkaar kan scannen in de prof wereld zijn er meerdere merken mogelijk (maar schiet ook de prijs de lucht in) ik zelf heb alleen nog een flatrbed met dia mogelijkheid en die per stuk werkt
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...