Ga naar inhoud

Hoe zet ik bestanden fotocamera op pc?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kon zelf niet ontdekken of het al eerder gevraagd was maar mijn vraag is als volgt: Ik heb een Sony Digital 8 DCR-TRV230E die ik niet meer gebruik maar wil wel al mijn Hi8 en Digital 8 bandjes opslaan op harde schijf nu zit op deze camera Firewire en s-video out en av out, ik heb een Asus laptop zonder Firewire en ook geen poort om een firewire pci kaartje te monteren. IK dacht het volgende en dat is waarschijnlijk fout 1) firewire naar usb kabel 2) videograbbing s-video/ av bij 1 staat er vaak in de forums dat dat niet gaat ivm data overdracht bewegende beelden en bij 2 en daar weet ik het niet zeker is video grabbing van analoog naar digitaal terwijl het er al digitaal uit de camera komt ik denk zelf dat dat gaat bijten. Of zit ik er helemaal naast en wat zal dan de oplossing zijn?
Link naar reactie
Firewire naar usb kabels bestaan niet. Wat er wel verkocht wordt is pure nep, en kan je laptop en camera om zeep helpen. Er bestaanwel insteekkaartjes met firewire. PC van een kennis gebruiken is mogelijk ook een optie. Minste werk is waarschijnlijk analoog, maar dan moet je laptop wel een ingang hebben, s-video of video-composiet. De kwaliteit is dan mogelijk wel minder, dan bij digitaal overzetten. Een firewire kaartje: http://tweakers.net/pricewatch/303593/lacie-firewire-800-expresscard-34.html Of ingeval van pcmcia veel goedkoper. http://tweakers.net/pricewatch/168989/conceptronic-csp1394c.html Niet geheel onbelangrijk, als je geen gebruik maakt van de firewire aansluiting op je cam laat je nogal wat kwaliteit en bewerkingsgemak liggen. De video staa bij digital8 digitaal op de tape, die ga je vervolgens omzetten naar analoog in de camera, dan analoog capturen op je laptop waarna wederom omzetting plaats vind naar een digitaal formaat, niet echt optimaal. Het mooie aan firewire capture van dv-avi is dat er niets in te stellen is, er is maar 1 kwaliteit en de opname lukt compleet of niet , een tussen weg is er nagenoeg niet. Bij het bewerken daarna (plakken/knippen] krijg je een hoogwaardig resultaat dv-avi en ook daarbij is er weinig in te stellen, dv-avi is er maar in 1 kwaliteit, daarna kun je van de dv-avi een mooie dvd maken. Het loont miz de moeite om voor de klusje een 2e hands pc te kopen voor een paar tientjes en daar het opname werk mee te doen, alles meer dan 1 Ghz kan het zeker maar ik deed al firewire capture op een P2-350 mhz. Als je het een beetje goed uit mikt kun je een tweede handsje kopen waar de firewire aan sluiting al in zit, tussen 2000 en 2006 was het een redelijk "standaard" aansluiting. Denk wel om voldoende schijfruimte, DV-video vereist voor 1 uur opname ongeveer 13 GB
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Zit er niet een gewoon kaartje in de camera dat je in je laptop kunt stoppen? Meestal werkt trouwens ook een usb kabel die bij de camera geleverd is. Dan kun je de foto's gewoon via verkenner op je computer zetten. Als je de camera aanzet en verbindt met de pc wordt soms gevraagd of die verbonden mag worden met de pc. Dan is alles heel eenvoudig.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...