Ga naar inhoud

Hoe sluit ik pc aan op LCD TV via HDMI?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn PC, naast de vaste aansluiting die ik heb voor mijn PC monitor, af en toe aansluiten op mijn JVC LCD TV om films te kunnen bekijken. Nu dacht ik er aan om deze verbinding tot stand te brengen middels een HDMI kabel (zowel videokaart in PC (HD 4870) als TV hebben een HDMI- uitgang. De PC monitor is op de videokaart aangesloten via een DVI-aansluiting. Ik heb de volgende vragen: - Wordt via HDMI zowel beeld als geluid getransporteerd of moet ik een aparte geluidsverbinding aanleggen naar de TV? - Kan ik 2 verschillende schermen aansluiten op de videokaart? - Moet ik nog iets veranderen in de eigenschappen van het beeldscherm om beeld op de LCD TV te krijgen? Als ik de laptop aansluit op de TV, heb ik een S-video & aparte geluidsverbinding en moet ik in de eigenschappen van beeldscherm een ander beeldscherm kiezen.
Link naar reactie
HDMI is inderdaad beeld en geluid over dezelfde kabel (het is DVI met geluid erbij). Indien je twee aansluitingen hebt op je videokaart, dan kun je inderdaad twee (verschillende) schermen tegelijk aansluiten. Wat precies de mogelijkheden zijn met twee schermen tegelijk is natuurlijk afhankelijk van de specifieke hardware (de videokaart) en de software (stuurprogramma/driver) die de videokaart aanstuurt. Dit wil in de praktijk nog wel eens lastig in te stellen zijn met weinig documentatie hieromtrent; is een kwestie van kalm uitproberen.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
wilt u mij helpen bij het gerbiuk van aperture. Ik heb de trouwerij van mijn zoon gefotografeerd en heb voor elke foto een tekst gemaakt nu wil ik graag dat die tekst verschijnt tijdens de diavoorstelling. de tekst staat namelijk in file Name alsook in caption en version name; ik ben al een maand aan het zoeken maar niets lukt mij bijkomend probleem is dat ik al 71 ben en al die engelse vaktermen niet goed begrijp
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...