Ga naar inhoud

Waarom is wifi traag?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sitecom300N gigabit router die een erg slechte draadloze verbinding heeft . Ik gebruik de draadloze verbinding met m'n telefoon ( gerootte HTC Sensation ) en m'n playstation 3 , in beide gevallen is de download snelheid laag of valt soms stil . Heb het ter vergelijking ook met een Samsung Galaxy 3 (niet geroot) geprobeerd , deze heeft dezelfde problemen met wifi ( erg sloom of soms geen verbinding ) Mijn telefoon geeft als wifi status : Signaal sterkte - uitstekend Linksnelheid - 72 Mbps Ik heb op m'n telefoon een wifi analyzer app gedownload die eigenlijk dezelfde uitkomst geeft ( signaal sterkte goed enz.. ) Heb al diverse andere wifi kanalen geprobeerd omdat het volgens de analyzer best druk is bij ons in de buurt . De draadloze router hangt onder mijn tv , deze is dus het middelpunt van de kamer waardoor hij het minst gehinderd word door obstakels. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen om een stabielere/hogere snelheid te halen ( moet ik misschien een 5 GHz routen aanschaffen ?
Link naar reactie
Kijk ook eens met inssider op welke kanalen het minste concurrentie is. http://www.metageek.net/products/inssider Een netwerk in de 5 GHz band is niet per definitie sneller, het zijn technieken als Multi-channel bonding en het gebruik van meer radio's die een netwerk sneller maken. Er is ook niet minder kans op storing omdat het minder courant is, maar omdat je uit veel meer kanalen kan kiezen, die in tegenstelling tot de kanalen in de 2,4 GHz band, elkaar niet overlappen. Het penetrerend vermogen van het signaal wordt minder naarmate de frequentie hoger wordt. Dit zou inderdaad inhouden dat het bereik minder wordt. Dit wordt echter opgevangen door het feit dat het zendvermogen 1 W mag zijn, in tegenstelling tot 100 mW in de 2,4 GHz band. Een factor 10 dus...
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...