Ga naar inhoud

Draadloos internet of via kabel?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het helemaal in dit topic hoort, maar ik heb nog een netelige kwestie waar ik wel eens het antwoord op zou willen weten: Wat is sneller: internet via de kabel of draadloos? Deze kwestie komt voor uit het volgende: De Ziggomonteur, die onlangs een nieuw modem kwam plaatsen, raadde me aan om een kabel te trekken, aangezien dit sneller internet mogelijk zou maken. Ook op de speedtestsite van Ziggo wordt dit advies gegeven. De verkoper bij de Media Markt, waar ik 's avonds een nieuwe router ging kopen, beweerde echter het tegendeel. Volgens hem kon je beter draadloos internetten, aangezien dat sneller zou zijn. Ook uit de productkaartjes van een heel aantal routers bij deze winkel bleek dat draadloos hogere snelheden gehaald zouden kunnen worden. Wie moet ik nu geloven?
Link naar reactie
Internet via de kabel is altijd sneller dan draadloos. Er is echter één uitzondering en dat is als je bv bij Ziggo de laagste snelheid hebt, dan maakt het niet uit. Zelf heb ik bij Ziggo 120 Mbit/s download en draadloos, ondanks de N router "slechts" 35 Mbit/s. Maar als je het zeker wilt weten hang dan je pc of laptop via de kabel aan je router, test je snelheid en daarna doe je dezelfde test draadloos en je hebt je antwoord.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Je kan draadloos nooit een hogere snelheid halen dan via een vaste netwerkkabel. Een goede en vaak duurdere router zorgt wel dat je een zo optimaal mogelijke snelheid behaald. Daarnaast kan je met wifi soms niet altijd overal in huis internet krijgen, de wifi verbinding wordt belemmerd door dikke muren. Meer over draadloos internet en instelling lees je hier: http://www.beste-internet-provider.nl/internet-provider/het-instellen-van-draadloos-internet-en-bedraad-int-2.html
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...