Ga naar inhoud

Acronis image terugzetten


Aanbevolen berichten

Heb een ASUS laptop met een C en D partitie. Er wordt gewerkt met Vista Home Premium. Op de C staat een verborgen Recovery partitie. Ik heb met Avronis 10 Home een backup gemaakt van c:\Vista OS. Het .tib bestand heb ik laten verifieren en is ok. Bij het terugzetten van de backup vanuit Windows reboot de pc, start het stand alone programma (full versie) maar op het moment dat hij gaat terugschrijven zie ik in een flits het schermpje met de voortgangsbalkjes en dan start hij Vista weer op. Als ik de backup wil terugzetten met de rescue CD kan hij mijn C partitie niet vinden. Wie weet er een oplossing?
Link naar reactie
Misschien met het feit dat True Image Home versie 10 vaak niet overweg kan met Vista. Versie 11 heeft daar geen last van. Probeer [url=http://www.acronis.com/homecomputing/download/trueimage/]versie 11[/url] eens. En het is me niet duidelijk hoe je schijfstruktuur is: een recoverypartitie bevindt zich niet OP een C partitie. Hoogstens op een C-schijf waarbij D dan een aparte, fysieke, harde schijf is. Wellicht dat je met het maken/terugzetten iets verkeerd doet i.v.m. die recoverypartitie.
Link naar reactie
Ok, recovery is een hidden partitie. Zoals ik al schreef heb ik de rescue CD aangemaakt. Na het booten met die CD ziet hij alleen de externe usb-schijf en cd speler en nog wat zaken zoals een niet bestaande ftp=server. Wellicht werkt versie 11 wel. Overigens heeft mijn partner ook een ASUS, zij het van een ander type. Daar heb ik probleemloos vanuit Vista met Aceonis 10 de image teruggezet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...