Ga naar inhoud

Backup Terugzetten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week voor het eerst de backup mogelijkheid van Vista Enterprise geprobeerd. Ik heb een complete backup van mijn Windows installatie gemaakt. De Pc bevat twee 80 GB harde schijven. Ik heb een Backup gemaakt van de C schijf en deze is weggeschreven naar de tweede hardeschijf. De backup was iets van 30 gb. Dit is een pc van de zaak (ontwikkelmachine voor mijn programmeerwerk). Ik doe de pc nooit uit, omdat ik s'avonds via vpn thuis werk. Ik heb 'm een paar dagen terug herstart voor de windows updates. En tot mijn verbazing kreeg ik continu een BSOD met een lullige error. Niets hielp. Veilige modus niet, repareren met de Vista cd ook niet. De laatste bekende juiste configuratie ook niet. Ik dacht geen probleem, ik installeer Vista opnieuw op dezelfde schijf (ik heb toch een backup van een week oud). Als ik naar Vista's backup & restore centrum ga dan wil ik mijn backup terugzetten, maar hij zegt dat hij geen backup kan vinden op de D schijf. Terwijl deze er wel degelijk staat. Ik heb het gecontroleerd. Ik dacht misschien omdat ik geen administrator bent, lukt het niet. Dus ik heb me als administrator aangemeld op het domein en nog kan ik mijn backup niet terugzetten. Vista meld dat er geen backup is. Weet iemand waar dit aan ligt. Ik wil graag mijn installatie terug, het gaat me niet zozeer om de ontwikkelwerk (wordt op het netwerk opgeslagen), maar ik neem aan dat backup software gewoon moet werken. Het enige wat ik niet heb gedaan als administrator op de lokale pc proberen de backup terug te zetten. Heeft dat nut? En hoe wordt ik administrator van de lokale pc?
Link naar reactie
[quote:f7190604d2="plextor"]het is microsoft . voor een backup gebruikt je een backup programma . acronis true image en als je er niet voor wil betalen dan gebruik je MaxBlast . dat is namelijk hetzelfde . maar ja wat je probleem betreft opstarten met de vista cd . en dan kiezen voor restore[/quote:f7190604d2] Ik heb de software alleen maar getest. Het is een zakelijke pc dus uiteraard hebben we een MSDN abonnement en andere software. Dus dat is geen probleem. Als ik opstart met de Vista CD kan ik alleen kiezen voor een nieuwe installatie of Repareren. En zoals ik al zei, repareren werkte niet. Bedankt voor je reactie. Iemand anders nog een idee?
Link naar reactie
[quote:8a68d316be="samkaya"]Ik heb de tool geinstalleerd, maar deze herkend alleen .bkf backups.[/quote:8a68d316be]Vandaar als eerst de vraag van de extensie :wink: [quote:8a68d316be="samkaya"]Die van mij eindigd met .VHD[/quote:8a68d316be]Ik krijg geen echte hits die naar de back-up van Vista verwijzen met [b:8a68d316be]*VHD[/b:8a68d316be] Of het zou voor [b:8a68d316be]V[/b:8a68d316be]irtual[b:8a68d316be]H[/b:8a68d316be]ard[b:8a68d316be]D[/b:8a68d316be]isk staan http://www.petri.co.il/mounting-vhd-files-with-vhdmount.htm
Link naar reactie
Ik heb met de windows cd opnieuw geboot en daarna kon ik wel naar de restore center. Blijkbaar moet je voor de eerste keer eerst repareren voordat je iets anders kunt doen. Ik heb de backup teruggezet. Na de eerste boot kreeg ik weer een BSOD en nog eens en nog eens. Heb inmiddels een nieuwe installatie uitgevoerd, het is nu wel genoeg geweest.
Link naar reactie
[quote:7d21e03212="samkaya"]Ik heb met de windows cd opnieuw geboot en daarna kon ik wel naar de restore center.[/quote:7d21e03212]Mooi :D Bedankt voor de melding en het vermelden van het hoe. Nog iets te lezen[quote:7d21e03212]Complete PC Backup works totally differently from File Backup. Complete PC Backup creates a block level image backup of the entire computer in a virtual hard drive (.vhd) format. …snip… System Restore is enabled by default. I access the System Restore wizard by choosing Repair Windows using System Restore, available on the upper-left part of the Backup and Restore Center ...snip... While intended for restoration at the volume level, Complete PC Backup stores data in a .vhd format, and this means you can use the offline VHD mounting tool to access and restore individual files.[/quote:7d21e03212] http://www.microsoft.com/technet/technetmag/issues/2007/09/Backup/default.aspx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...