Ga naar inhoud

Waarom krijg ik geen surround sound op tv/Xbox?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe Samsung LED tv gekocht. Voorheen had ik nog een CRT breedbeeld TV van Loewe. Op de Loewe had ik 3 scart aansluitingen, waar de dvd speler op was aangesloten, UPC box en Xbox. De surround set zat op de DVD speler aangesloten (surround set en dvd speler hoorden bij elkaar). Ik kreeg altijd en overal surround sound als ik een dvd afspeelde, tv keek of mijn xbox gebruikte. Nu echter, heb ik maar 1 scart aansluiting en 4 HDMI. Mijn oude apparaten wil ik echter nog gebruiken, dus heb ik een scart blok gehaald waar alle randapparatuur op is aangesloten. Ik heb nu prachrig surround sound als ik een dvd afspeel, echter niet bij de tv of xbox. Heb ook al geprobeerd een optische kabel aan te sluiten van tv out naar dvd in, echter geen surround. Wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
Een optische kabel kan 5.1 audio doorgeven, maar veel tv's doen dat niet en geven maar 2.0 audio. Ik heb zelf ook een samsung, en die geeft ook maar 2.0 over de optical audio. Maar dan moet je wel op de TV instellen dat het geluid over de optical moet gaan. Het werkt niet als je de kabel er alleen maar in steekt. (zie je handleiding) Wat je moet doen is de apparaten rechtstreeks aan de dvd speler koppelen.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...