Ga naar inhoud

Hoe zet ik RS485 om naar RS 232?


anoniem

Aanbevolen berichten

De gegevens die de omvormer van mijn zonnepanelen verzamelt van de productie van die panelen wil ik op de pc inlezen. Daarvoor moet ik uit het RS485-blokje van de omvormer met twee draadjes naar een RS232. Die heeft nogal wat aansluitpunten, maar kan iemand mij zeggen welke twee ik zou moeten hebben. Of werkt het allemaal heel anders...? Ik heb nu gevonden dat er seriële open-end kabels zijn, ook voor een RS-232, maar daar steken nogal wat kabeltjes uit; de vraag zou dus ook kunnen luiden: om welke twee kabeltjes gaat het in dit geval, of moeten meerdere kabeltjes samengevoegd worden tot twee die ieder een aansluiting in het RS-485-blok benutten...?
Link naar reactie
De twee adertjes (zo ze heten en niet kabeltjes) waar het in hoofdzaak om gaat zijn TD (Transmit Data) en RD (Read Data). In het Nederlands dus zenden en ontvangen. Of wel of niet ook andere aders worden gebruikt hangt af van het gebruikte protocol. Het zijn dialooglijnen, officieel handshake-lijnen genoemd, waaronder b.v. RTS (ready to send) etc. Het is nogal verouderd en daardoor heb ik alles niet meer voor handen, maar op Wikipedia staat een vrij uitgebreide uitleg.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...