Ga naar inhoud

Hoe maak ik image van HDD?


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat is de beste software om een image van een HDD te maken, zodat je later gemakkelijk en snel een schone installatie terug kan zetten? Enige naam die ik vaak gehoord heb op dit vlak is Acronis True Image, is dit ook de beste? En hoe sla je de image op, of eigenlijk meer hoe zet je hem terug? Gaat dat op één of meerdere CD's of DVD's of kan het ook op een externe USB harde schijf? Het mag betaald zijn, maar veel duurder dan ¤35 moet het niet worden, liefst betalen mogelijk via iDeal of PayPal.
Link naar reactie
Ik werk veel met acronis . snel en veilig een image of back up maken . of als je een maxtor seagate hdisk bezit . dan kan je gratis Maxblast downloaden in het Nederlands is een eenvoudige versie van acronis. http://support.wdc.com/product/downloaddetail.asp?swid=119 of http://www.paragon-software.com/home/db-express/index.html
Link naar reactie
Symantec is ook een maker ervan : Symantec System Recovery (heette eerst: Norton Ghost en daarvoor: PowerQuest Drive Image. De laatste was de eerste die een draaiende Windows installatie kon imagen.). Wat het beste is is lastig te zeggen, dat vereist uitgebreid testen en laat ik aan u over of zoek eens. Is vast wel eens een vergelijkend onderzoek gedaan. De image sla je op als een bestand op een opslag medium, kan meestal op van alles van harde schijf (ook extern) tot cd, dvd en blu-ray. Is afhankelijk van het programma. Meestal wordt praktisch alles ondersteund. Terugzetten van de image gaat vanuit een ander draaient besturingssysteem. Dat kan een Windows installatie zijn op een andere harde schijf of partitie, of een besturingssysteem gestart van de meestal meegeleverde 'recovery disk' in de vorm van een optische disk. Acronis gebruikt daar Linux en Symantec Windows voor, meen ik. Iets van belang i.v.m. ondersteuning van je hardware, hetgeen qua stuurprogramma's verschillend kan zijn tussen Linux en Windows.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...