Ga naar inhoud

vista recovery


anoniem

Aanbevolen berichten

heb via hp een vista update kunnen kopen, had eerst XP erop staan. Nu heb ik deze cd gedraaid en vista werkt perfect. Echter wil ik van vista een recovery cd maken zodat als mijn systeem opnieuw zou moeten installeren ik niet eerst Xp moet installeren en vervolgens vista eroverheen moet draaien maar meteen vista kan installeren. HP bied hier geen mogelijkheid voor. Misschien weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? zijn er programma's voor?
Link naar reactie
[quote:03a7e885b6="trajectum"]Echter wil ik van vista een recovery cd maken [/quote:03a7e885b6] Dat zou je kunnen doen met [url=http://www.thefreecountry.com/utilities/backupandimage.shtml]Partition Imaging and Cloning Software[/url] Afhankelijk van de gekozen software, kan het zijn dat je eerst een image moet maken op een andere partitie/(externe)harddisk, om die daarna via een brand-applicatie op een CD/DVD+/-R(W) te branden.
Link naar reactie
maar welk programma doet wat ik wil? Wordt er niet duidelijker op. Wil echt zo'n programma dat HP heeft (of vergelijkend). De programma's waarnaar gelinkt is maken van je hele harddisk een partitie. Dus bij een HDD van 40 GB kost je 10 dvdtjes! Welk erg veel van het goede. Verder hoeft het voor mijn niet dat foto's en films worden weggeschreven, echter alleen maar windows zelf.
Link naar reactie
[quote:868120b2d8="trajectum"]Dus bij een HDD van 40 GB kost je 10 dvdtjes[/quote:868120b2d8] Zoveel dvdjtes zullen het niet worden. Omdat alleen de daadwerkelijke gebruikte ruimte van die 40 GB in die image komt. Die dan via compressie kan worden verkleint. [quote:868120b2d8="trajectum"]Verder hoeft het voor mijn niet dat foto's en films worden weggeschreven,[/quote:868120b2d8] Die kun je dan beter niet op de Windows partitie C: zetten, maar op een tweede harddisk. [quote:868120b2d8="trajectum"]Wil echt zo'n programma dat HP heeft (of vergelijkend). [/quote:868120b2d8] Die van [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqLiteDocument?lc=nl&cc=be&dlc=nl&docname=c00838541]HP[/url] kan zo te zien maar 1 keer gebruikt worden. De mogelijkheid met "Partition Imaging and Cloning Software" lijkt me de enige mogelijkheid. Ik zelf gebruik hiervoor Acronis Image Home van Easy Computing.
Link naar reactie
Ja zo werkt het wel. Ten eerste zou ik checken of je bij een herinstallatie daadwerkelijk eerst XP moet installeren. Dat is namelijk waarschijnlijk niet zo. Die Vista is wel een upgrade maar dat betekent alleen dat je tijdens de upgradeinstallatie de XP cd moet laten zien. Check eens of dat wil met de HP CD, of is dat een recoverycd die niet als zodanig herkend wordt? True Image is een prima programma dat echt doet wat jij wilt. Alleen moet je je er wel even in verdiepen. Het maakt een kopie van je hele partitie, en dat is dus ook Windows. Bovendien kan ihet in nieuwere versies ook delen van partities aan of alleen je mail etc. Maar waarom niet je hele partitie backuppen, van een 40GB partitie blijft misschien een imagebestand van 3GB over. Neem tenminste aan dat die partitie niet vol staat met 40GB bitjes en er is ook nog eens compressie. Zet die op Max. Bij problemen kun je met de True Image CD de pc booten en dan het imagebestand aanwijzen, zeggen welke partitie je wilt herstellen en na een 15 minuten werkt het weer net zoals toen je de image maakte. Met alle programma's en settings van dat moment, een stuk beter dus dan een image zoals HP dat bedacht heeft en waar je nog eens alle programma's op moet gaan installeren. Anders dan bij een HP recovery disk kun je bovendien meerdere images maken. Dus een van net na de upgrade, een met alle belangrijke programmas er bij op etc. Verbaas me trouwens wel dat je True Image nu alweer in de kast wilt gooien. Je hebt er net 50 Euro voor betaald! Ik zou er dus iets moeite voor doen en het programma leren gebruiken. Het gaat je veel gemak opleveren. groetjes Edmond
Link naar reactie
[quote:bed7d57ecf="trajectum"]heb het programma nog niet gekocht, heb een trial gedownload (..) Alleen is het echt moeilijk want mijn engels is niet zo goed, dus kom ik er niet uit. [/quote:bed7d57ecf] Dan kun je inderdaad beter de Nederlandstalige versie van Acronis Image Home van Easy Computing aanschaffen. Ik had deze zelf vorige week toen deze nog in de aanbieding was bij het computercollectief, gekocht voor 39,90 euro. Nu kost deze weer 49,90 euro. Een Nederlandstalige handleiding zit erbij. (Ongeveer 150 blz) Er zijn overigens wel [url=http://www.acronis.com/homecomputing/download/docs/]Engelstalige handleidingen[/url] te downloaden. Er is nog wel een Nederlandstalige handleiding van een applicatie die op Acronis Image Home lijkt. Daarvan staat een link op [url=http://www.seniorweb.nl/webcontact/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=6436]seniorenweb.[/url] Alleen de links die er staan van Nederlandstalige handleidingen van Acronis Image Home werken niet meer. Deze zijn waarschijnlijk verwijderd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...