Ga naar inhoud

Waarom staat linksys WRT54G niet meer in netwerk?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb thuis een draadloze router een linksys wrt54g. Deze dient als draadloze router maar ook als een soort van hub. via dit ding krijg ik denk ik ook mijn internet verbinding. Een tijdje terug moest ik vista opniew installeren alles werkt perfect met internet enzo en het werkt. Ik duwde toen op Netwerk en ik zag daar als een van de dingen de linksys WRT54G tussen staan. Via deze snelkoppeling kon ik op de website komen waar ik dit ding kon configureren. Nu wil ik een aantal poorten openen maar mijn WRT54G staat niet meer bij Netwerk. Ik heb dus op internet rondgekeken naar het IP dat ik moest hebben en wat ik in moest tikken in mijn webbrowser dat heb ik gevonden. maar het werkt op een of andere manier niet. Ik kan nu dus niet in mijn router inloggen, weet iemand wat ik het beste kan doen?
Link naar reactie
Je kan even kijken of dit werkt: start>uitvoeren>cmd> (typ in) 'ipconfig /all' . Nu moet je kijken wat er bij default gateway staat (of bij dhcp server). Dit adres moet je intypen in internet explorer (bijvoorbeeld: 10.0.0.138) en als het goed is kom je dan op de goede site. Het wachtwoord kan veranderd zijn door iemand anders. Achterop de linksys zit een resetknopje. Houd die 10 seconden ingedrukt en de router springt terug maar fabriekswaarden. Nu kun je weer (bedraad) inloggen op 192.168.1.1 (gebruiker / leeg laten. Pass: admin Inloggen en de router opnieuw instellen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...