Ga naar inhoud

Hoe installeer ik DHCP server in Windows 7?


anoniem

Aanbevolen berichten

Om mijn Mediaplayer van Eminent 7385 in mijn netwerk op te nemen kan ik een automatisch IP adres laten toewijzen maar als mijn netwerk geen DHCP server heeft (geen idee wat dat is) dan moet ik handmatig een IP adres toewijzen wat binnen het bereik ligt van het IP adres binnen mijn netwerk (welk adres is dat?) Het automatisch toegewezen adres is 192.168.178.57, kan ik dit adres ook gebruiken als handmatig toegewezen adres? Welk IP adres wordt door de rest van mijn netwerk gebruikt (hoe kom ik daar achter want ik heb 3 PC's die elk een eigen IP adres hebben en mijn modem (Fritzbox heeft een eigen adres en van mijn provider heb ik ook een adres gekregen, dus welke moet ik nemen. Het subnetmasker, is dat dan 255.255.255.0?? En de DNS moet hetzelfde zijn als mijn std.gateway (waar vind ik dat)?
Link naar reactie
De Fritzbox is in jouw geval de DHCP server, die deelt adressen uit op jouw netwerk. Je kan het adres wat een apparaat van een DHCP server krijgt, niet handmatig instellen. De DHCP server weet niet dat een adres ergens vast ingesteld is en gaat vervolgens dat zelfde adres toewijzen aan een ander apparaat, wat conflicten tot gevolg heeft. Je zult even in moeten loggen op de Fritzbox om te kijken in welke reeks hij IP-adressen uitdeelt. Pak vervolgens een IP-adres buiten deze reeks, maar nog wel in de 192.168.178.x reeks, om het handmatig in te stellen op je mediaplayer... Maar in de handleiding staat nog veel meer,,, pagina 19 paragraaf 8.2 1. Ga naar ‘Instelling’ en druk op de ‘OK’ knop. 2. Selecteer ‘Netwerk’. 3. Zorg ervoor dat ‘Samba Server’ op ‘Aan’ staat. 4. Druk op de ‘Home’ knop om terug te keren naar het hoofdmenu. 5. Zorg ervoor dat je computer is gestart en dat deze met hetzelfde netwerk is verbonden waar ook de mediaspeler mee verbonden is. 6. Open Windows verkenner en typ in: \\IP-Adres of typ de naam van het apparaat in, in dit geval: \\EM7385 en druk op de ‘Enter’ toets van je toetsenbord. 7. Dubbelklik op ‘HDD’ waarna de inhoud van de harde schijf wordt getoond. 8. Je kunt nu bestanden naar de harde schijf van je mediaspeler kopiëren via je netwerk. Heb je 1 t/ 5 ook al gedaan?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...