Ga naar inhoud

Hoe voeg ik twee routers toe aan netwerk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ondanks enkele topics over 2 routers heb ik nog een probleem. Ik heb een bedraad netwerk met 6 computers, de 8 poorts bedraade router staat op zolder.1 computer beneden, de rest op de verdiepingen Nu heb ik een draadloze router aangeschaft vooral omdat mijn kinderen dan via wifi met hun telefoon kunnen werken. De draadloze router heb ik beneden gezet aan de draad die van boven van de router afkomt, vervolgens vanaf de draaloze router met een extra kabel weer verbonden met de computer beneden. Alles werkt nu, behalve mijn eigen netwerk, de computer beneden ziet geen enkele computer meer. De draadloze router is een sitecom 300N Wat doe ik fout?
Link naar reactie
Je geeft niet goed aan welke router nu het internet moet verzorgen. Ik neem aan de "oude" ? Je nieuwe router moet dan als switch/wireless accespoint gebruikt en ingesteld worden. In zo'n geval gebruik je de WAN poort niet, maar is de verbinding tussen de twee router via een lan/lan poort. Maar voordat je dat doet, eerst de nieuwe router daarop instellen. Inloggen met een bedraade computer. Start IP wijzigen naar eentje in de range van router 1, maar buiten zijn dhcp pool. Daarna de dhcp server op de nieuwe router uitschakelen en na het indrukken van de save knop, een lan/lan verbinding maken tussen de routers. Even nieuw IP opvragen en weer inloggen op de nieuwe router op zijn nieuwe (ingestelde start) IP en wireless instellen. Daarna zit alles weer in hetzelde subnet en kun je alle pc's weer "zien"
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...