Ga naar inhoud

Waarom is Avira Antivir niet geheel verwijderd?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kan Avira niet volledig verwijderen en mijn nieuwe virusscanner AVG Free zegt dat ik dat beter wel kan doen. Ik gebruikte Avira Antivir Free. Mijn Avira kon ik gisteren plotseling niet meer activeren. En telkens als ik dat probeerde, liep Firefox vast. Toen heb ik Avira verwijderd via het Windows-menu: 'Programma's wijzigen of verwijderen.' en opnieuw geïnstalleerd. Maar het probleem bleef hetzelfde. Daarop heb ik Avira opnieuw verwijderd via het Windows-menu: 'Programma's wijzigen of verwijderen.' Avira verdween daarbij wel uit de programmalijst in dat menu, maar bleef gewoon staan in Windows Verkenner. Daarop heb ik de bestanden van Avira handmatig uit m'n Verkenner verwijderd. Maar sommige van de Avira bestanden laten zich niet verwijderen. Dat zijn 24 bestanden zoals avevtlog.dll, avgnt, avipc.dll en sqlite3.dll Deze bestanden zijn van het type 'Toepassing' of 'Toepassingsuitbreiding' volgens Windows Verkenner. Mijn nieuwe virusscanner AVG adviseerde me tijdens de installatie om alle bestanden van Avira te verwijderen om conflicten met AVG te voorkomen en om AVG beter te laten werken. Ik gebruik AVG nu voorlopig zonder veel problemen. M'n pc loopt af en toe vast, maar dat deed hij ook al toen ik nog Avira gebruikte. M'n pc is nu niet extreem traag. Ik heb een Pentium 4, 3 GHz mt Windows XP, Firefox en Zone-alarm firewall (resident). Mijn vraag is vooral hoe ik Avira helemaal weg kan halen. En ik ben eventueel ook wel benieuwd wat er mis ging met Avira. Misschien kan dat te maken hebben met malware? Ik wil sowieso de volgende scans en cleanings gaan doen: MBAM, Asquared, CCleaner, Windows-CHKDSK, AVG-full scan en Zone-alarm full-scan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...