Ga naar inhoud

Waarom wordt USB niet herkend?


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor een schoolproject heb ik een harde schijf van iemand anders meegekregen. De schijf heeft de naam 'WD SES Device Usb Device'. Wanneer ik deze in mijn computer plug (Vista) geeft hij een melding dat hij een apparaat gevonden heeft en daarvoor een stuurprogramma nodig heeft om te installeren. Die heb ik niet, maar het rare is dat op alle computers op mijn school (Mac's) hij die niet nodig heeft. De schijf heeft 2 partitie's: Windows en Mac. Natuurlijk heb ik mijn bestanden die ik nodig heb op de windows gezet. Het enigste wat hij 'laat zien' is een soort CD Rom met de naam WD Smartware. Ik heb geen idee wat dit is, ik heb beide optie's geprobeerd in het programma : Back-up files & Set up drive maar dan geeft hij een melding: 'No writable WD SmartWare partition found on your My Passport Studio drive'. (zie printscreen --> http://imageshack.us/photo/my-images/90/probleemr.jpg/) Ik heb heel wat afgezocht op internet voor dit probleem maar de oplossing blijft weg. Ik heb hierbij nog een ander probleem wat ook heel raar is. Ik heb een normale USB stick (Kingston) van 8 GB. Die heb ik in tweeën gesplitst, een NTFS en de ander FAT (dit al enige tijd terug gedaan). De FAT partitie die ik juist nodig hebt laat hij nu ineens niet meer zien, de NTFS partitie wel. Ook hierover veel informatie voor gezocht. Ben zelfs op dit forum uitgekomen. Wat ik geprobeerd heb: Ik ben naar Computerbeheer - Schijfbeheer - toen naar de partitie gegaan. In beide gevallen heb ik ze gevonden, de hoeveelheid GB staat erop maar geen stationsletter. Hier moest ik een stationsletter en paden wijziging aanbrengen maar dan kreeg ik de melding 'De bewerking is mislukt omdat de consoleweergave van schijfbeheer niet bijgewerkt is'. In het geval van de Mac-Windows schijf staat er 'Niet toegewezen' en heb ik alleen de optie 'Nieuw eenvoudig volume'. Wie mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar. Ik heb de bestanden die op beide schijven staan hard nodig. Ik heb dit trouwens ook op een Windows 7 laptop geprobeerd. Die heeft vanaf het begin de USB stick van Kingston nooit laten zien dus daar heb ik niet veel aan. De harde schijf heeft hetzelfde verhaal als op Vista maar misschien pakt de oplossing tot die schijf beter uit op een Windows 7 laptop.
Link naar reactie
Wat je kan doen is het volgende: controleer in Apparaatbeheer of de "WD SES Device Usb Device" bij Schijven staat aangemeld! Zoja, klik dan met rechts op die HD en kies dan voor "Installatie ongedaan maken". Vervolgens hertstart jij jouw PC opnieuw en de HD zal daarbij opnieuw herkend en geïnstalleerd gaan worden. Hopelijk kan je daarna de HD normaal gebruiken.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...