Ga naar inhoud

AMD of Intel?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben van plan een pc tekopen nieuwe of 2ehands dat weet ik nog niet , maar wat zal ik doen , amd of intel . en graag uitleggen waarom amd wel en intel niet of andersom . want denk dat het niet veel uitmaakt , werkt allemaal even snel als je een goede processor hebt van amd toch ? of zie ik dat mis ? en wat is stabieler intel of amd ? heb zelf amd gehad IIx4 955 , en was een prima pc nooit problemen meegehad . graag jullie mening en welke processor zou ik nemen als ik voor amd ga ? Budget is zon 1100 euro , dat houd in incl scherm , dus moet je rekenen 150 euro voor een scherm 2ehands ! ik wil er dus alleen mee gamen , verder niks , dus online games zoals worldoftanks (die ook steeds word uitgebreid en zwaarder word (binnerkort 2 cores in beslag neemt ) en games zoals battlefield 3 en dirt 3 en andere games dus zwaartse van zwaarste !
Link naar reactie
AMD of Intel maakt qua mogelijkheden inderdaad niet zoveel uit. Het schijnt dat een AMD-systeem geschikter is voor gamers, omdat AMD betere videochips in haar CPU's integreert. Daarentegen zijn Intel-CPU's weer zuiniger met energie en worden ze minder heet, wat voor de koeling en het energieverbruik gunstiger is. Scheelt weer een beetje op de stroomrekening ;-) ... Met een budget van ¤1100,- zou ik gewoon voor een volledig nieuw systeem gaan, inclusief een nieuwe monitor. Er zijn ook prima monitoren voor een hele schappelijke prijs (¤200,-) verkrijgbaar. Er zijn op het forum gebruikers die je prima kunnen helpen met het samenstellen van een goed systeem, zeker voor dat budget.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...