Ga naar inhoud

werkbalk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn computer opnieuw geconfigureerd en nu blijkt dat in verkenner geen werkbalk te vinden is. In de help staat dat ik kan kiezen voor verbergen, maar dat heb ik niet gedaan, maar ik kan hem niet terugkrijgen. Op deze manier kan ik niet eens een nieuwe map aanmaken of zoiets of bij mapopties kiezen voor het vermelden van de extensies bijvoorbeeld. Weet iemand hoe ik die werkbalk tevoorschijn kan krijgen? Ik werk met Windows 2000 prof. Vast bedankt. Gerda
Link naar reactie
Ik begrijp dat het niet alleen om een werkbalk gaat, maar dat zelfs de menubalk is verdwenen. Open het register (start-run (uitvoeren) en type regedit) en ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\Explorer. In het rechterdeel staat de sleutel ITBarLayout. Voor alle veiligheid kun je die sleutel eerst backuppen, maar je moet hem wissen, want daar zit waarschijnlijk de fout in. Windows maakt deze sleutel later zelf opnieuw aan, nu hopelijk met de goede waarden.
Link naar reactie
Ik heb alles pas helemaal opnieuw op de nieuwe harde schijf gezet. De andere bleek kapot te zijn. Ik weet niet waardoor en hoe, maar ook deze schijf start heel vaak op met chkdsk en dan zie ik dat er allerlei dingen gebeuren en uiteindelijk start Windows gewoon op. Kan het zijn dat het moederbord niet goed is? Dat gezeur met verkenner heb ik ook nog nooit gehad. Gerda
Link naar reactie
Het probleem van het opstarten met chkdsk lijkt me er niets mee te maken te hebben. De ontbrekende menubalk moet te maken hebben met een onjuiste registersleutel. Doe net als de vorige keer en wis in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\Explorer ITBarLayout Wis bovendien de ITBarLayout in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\Shelbrowser. Zorg er trouwens wel voor dat, terwijl je dit doet de verkenner en internet explorer niet open staan.
Link naar reactie
Handelingen reeds uitgevoerd en uitleg voor Windows XP, maar als achtergrond info. [url=http://support.microsoft.com/kb/555130/en-us]Menu bar/Toolbar Missing in Windows Explorer and/or Internet Explorer[/url] JSIfaq Tip 8134 [url=http://www.jsifaq.com/SF/Tips/Tip.aspx?id=8134]You have a missing menu bar or toolbar?[/url] Voor schijfcontrole tijdens opstarten: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=175076]Mem- schijftest.[/url]
Link naar reactie
Ik had begrepen dat het over de verkenner (explorer) ging, maar het is toch die registersleutel. Daar zit het kennelijk niet in. Andere mogelijkheden: Druk op F11. De verkenner wordt beeldvullend. Als er nu boven in de verkenner een knoppenbalk staat kun je daarnaast rechtsklikken en een vinkje zetten bij menu bar. Druk op Alt-V. Misschien gaat er een menu open en kun je daar wat kiezen/aanvinken De menubalk is uitgeschakeld in de policy-editor. Kies start-run en type poledit.msc. In de policy-editor ga je naar User Configuration, administrative Templates, Windows Components, Windows Explorer. daar moet Remove File menu from Windows Explorer op 'Not Configured" staan. Zo niet dan kun je dit wijzigen door er rechts op te klikken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...