Ga naar inhoud

Hoe brand ik AVI op dvd?


anoniem

Aanbevolen berichten

Je download een video-bestand, dat als AVI op je schijf staat. En dan wil je hem branden, zodanig dat ie op je homeDVDspeler en dus op TV af te spelen is. Ik weet het, programma's daarvoor te over, dus waar zeur ik over ? Tsja, maar dus geen gratis programma's ! En die zijn er wel, maar dan kun je maar bijvoorbeeld 5 minuten branden of er komt een watermerk in beeld. (Jawel, ik heb er al vele, zeer vele geprobeerd !). Waarom moet het gratis zijn ? Hoor ik u al zeggen misschien ? Wel, ik computer al heel en heel wat jaartjes (begon al met msdos 2.0). De praktijkervaring leerde me dat er tevaak nogal wat aan software mankeert. Je zult maar een programma kopen die het niet goed doet. Ik weet het, je kunt het terugdoen dan, maar dat blijkt in de praktijk toch minder makkelijk dan je denkt. Ook kan het zo zijn dat je dan een programma voor veel geld aan moet schaffen die je maar slechts enkele malen zult gebruiken. Al met al redenen te over om voor gratis te gaan. En dat gratis werkt dus niet. Veel gratis programma's geven heel sneaky dat ook pas aan als het branden begint. Dan ben je je DVD per definitie al kwijt. De vraag is dus: bestaan er uberhaupt gratis programma's waarmee je, desnoods maar 1 of 2 x 100% in orde DVD's kunt branden. Dus zonder watermerken of andere ongein daarbij. Gewoon normaal branden. En eh Nee, Nero essentials pakt bepaalde AVI bestanden dus ook niet. Deze worden wel 'gepakt' door die "waardeloze" gratis brandprogramma's. Wie o wie weet een echt goede gratis oplossing ?
Link naar reactie
avi2dvd bestaat al jaren en jaren en is toch echt behoorlijk bekend, problematisch bij dit genre programma's blijft de mpeg2 codering die, voor zover ik weet, nog steeds niet "gratis" is maar onder licentie valt. Dus moeten dergelijke programma's terug vallen op freeware encoders die meestal uit het linux kamp komen en geporteerd zijn. De kwaliteit is niet altijd even joepie en ook de snelheid van de conversie kan behoorlijk tegenvallen maar ja; wel gratis. Als je top kwaliteit conversie wilt moet je je verdiepen in de materie en met losse alternatieven aan de gang zoals bv de BBmpeg encoder, BB staat voor Brent Berlemijer en die is later de codec programeur voor Mainconcept geworden, BBmpeg is nog steeds een episch stukje software voor de puristen en gratis. 1 van de betere kunstjes van het programma is dat de dll als plugin in Premiere gebruikt kon (kan?) worden. Je hebt dan wel nog een author programma nodig maar die zijn er ook wel gratis met wat zoeken en branden kan daarna met ieder brandprogramma. Perfecte kwaliteit kan dus wel maar kost je veel,heel veel lezen, avi2dvd is een eenvoudige oplossing maar die eenvoud heeft een prijs in de vorm van wat mindere snelheid en kwaliteit.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...