Ga naar inhoud

Wat moet ik doen als partitie onleesbaar is?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn externe harddisk (WD 5000KS-External USB Device (500 Gb) in 2 partities gedeeld E: en F:. dit heeft altijd goed gewerkt. een paar dagen geleden is de E: partitie onleesbaar geworden. hoe het komt weet ik niet, want ik heb niks veranderd en niks met partition magic gedaan. Deze computer laat de partitie nog wel zien, maar zodra ik ook maar iets wil doen met E: dan reageert deze computer niet meer. Als ik via partition magic de partitie wil scannen op fouten krijg ik dit: Error 45 CRC error in Data ff googlen leverde op dat ik dan de windows foutencontrole moet laten draaien. maar dat gaat dus niet omdat ik niet met rechts op E: kan klikken om naar eigenschappen te gaan (en van daar uit dus naar foutcontrole) nou dacht ik eigelijk dat er ook een snelkoppeling naar foutcontrole in het start menu hoort te zitten, maar die kan ik nergens terugvinden. hoe kan ik E: nou laten scannen op fouten?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Je kunt met de Commandprompt (Windows-toets + R --> cmd --> OK) het commando "chkdsk" een check uit voeren van de harde schijf: chkdsk [schijfletter, in jouw geval E:]:/f/r (f = fix / r = repair; "f" alleen is vaak niet voldoende ) Ook kun je het herstellen proberen met HDD Regen. Deze repareert fysieke fouten op de harde schijf, zonder dataverlies. Er zit wel degelijk een controle in Windows met betrekking tot het controleren van de schijven. Deze zit echter wel verstopt. Open de computer en klik met de rechter muisknop op de schijf die je wilt controleren --> kies "Eigenschappen" en kies vervolgens het tabje "Extra" en kies de bovenste knop "Nu controleren". Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...