Ga naar inhoud

Hoe zet ik VHS over op PC/DVD?


anoniem

Aanbevolen berichten

Wij hebben een heleboel vhs videobanden en voordat deze niet meer werken willen we ze graag overzetten op dvd. Ik heb daarvoor het nodige gezocht op internet (en mede daardoor ben ik op deze site beland). Nu is er één probleempje, onze (redelijk oude AKAI) videorecorder heeft het pas opgegeven en werkt dus niet meer. Ik heb nou eenmaal niet heel veel verstand van dvd spelers/videorecorders maar ik heb nu de volgende vraag: Is het mogelijk de VHS videobanden alsnog op één of andere manier op de computer te zetten zodat ik ze kan gaan branden op dvd?
Link naar reactie
Wellicht is een VHS/DVD-recorder combi-apparaat een handige optie voor jullie. http://www.4launch.nl/shop/product/051573/samsung-vhs-dvd-recorder-dvd-vr370--zwart- Houd er wel rekening mee dat veel gekochte speelfilms op videocassette beveiligd zijn met macrovision. Als je die probeert te kopieren met zo'n vhs/dvd combi heb je twee mogelijkheden: het apparaat weigert het te doen of hij doet het wel maar je krijgt onbruikbare dvd's met video-ruis. Zelf opgenomen videobanden zijn uiteraard geen probleem voor zo'n combi
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...