Ga naar inhoud

Waarom is mijn Linksys router zo traag?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw hier, heb me geregistreerd omdat ik hoop dat jullie deskundiger zijn dan ik om mijn probleem hier op te lossen. Ik woon in een studentencomplex met een Vigor draytek router als hoofdrouter. Die zit met een kabel verbonden naar alle andere pc's hier in dit complex. Een aansluiting hier in mijn studio zit een kabel verbonden naar mijn linksys router die ingesteld is als switch (voor zo ver mijn kennis daarover reikt). Ingesteld als; eigen ip adres 192.168.200, DHCP UIT. Voorheen werkte dit prima, ik heb mijn PS3 erop aangesloten, werkte altijd goed en mijn pc, beide met een kabel.. Totdat het ineens niet meer werkte, heb ik alles gereset, op den duur werkte het weer, wat het probleem was geen idee. Alleen nu is internet weer goed, sneller dan voorheen. Als ik mijn pc rechtstreeks aansluit op de aansluiting hier in huis ZONDER dat de linksys er tussen zit (type E2000) heb ik upload maar traaaaag internet.. Sluit ik hem aan via de linksys heb ik meer dan 80mbs, mooie snelheid dus maar 0,0 upload... ik kan dus ook niks uploaden en de internet verbinding op de PS3 is dan ook enorm crap! Voorheen werkte dit altijd prima, dus ik snap gewoon niet waarom ik het nu geen upload meer heb.. als ik nu wil uploaden moet ik speciaal die kabel eruit doen en rechtstreeks het internet verbinden.. heel frustrerend. Plus dat het internet van de PS3 er constant uit vliegt.. doe ik hem rechtstreeks, is het gewoon goed! Ik heb ook een laptop, draadloos op de draytek, is gewoon goed internet en ik heb upload. Mijn conclusie; het zit in die linksys router? Nu, heeft iemand hier ervaring mee? Zoja, wat moet ik hier mee aan, wat moet ik doen zodat ik wel upload heb via mijn linksys router die ingesteld is als switch op mijn draytek router????
Link naar reactie
Als ik het verhaal zo lees, haal je de zaken door elkaar heen. De Draytek zit in de range 192.168.1.x, maar dat zit de linksys ook (in router mode) dus dat geeft conflicten. Als je de linksys als switch wilt gebruiken, gebruik je de wan poort niet en dus ook de instellingen die daar mee te maken hebben, niet. Maar ik zou de linksys in jouw geval juist NIET als switch gebruiken aangezien elke "slimme" student zo jouw netwerk in kan! De linksys dus als router in zetten maar wel in een ander subnet als de draytek. Haal de verbinding "uit de muur" uit je router. sluit 1 pc aan op de linksys en reset deze nu naar fabrieks instelling. (reset knopje) Zorg dat je PC op automatisch IP verkrijgen staat en log in op de linksys 192.168.1.1 admin/admin Nu het start IP van de lan kant wijzigen naar 192.168.2.1 (save) je raakt nu even de verbinding kwijt, maar vraag na 30 seconden nieuw ip op met ipconfig /release en daarna ipconfig /renew Controleer of je nu met het nieuwe ip 192.168.2.1 in de linksys kan komen, zo ja, steek nu de utp kabel uit de muur, in de WAN poort. De linksys krijgt nu dynamisch ip (op de wan kant) van de draytek 192.168.1.xxx (controleer bij status en eventueel "renew" in drukken. Start internet op en kijk of het werkt.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...