Ga naar inhoud

Hoe versterk ik mijn verbinding?


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij mij thuis hebben we internet van Ziggo (met modem+router Ubee EVW3200). Dit modem staat beneden in de meterkast. Nadat het netwerk volledig aangesloten was, merkte ik dat ik op één kamer op de eerste verdieping slecht ontvangst had van het draadloos signaal (de computer daar is trouwens een Windows 7 pc en maakt draadloos verbinding m.b.v. de Linksys Cisco WUSB100 v2). Omdat ik op deze kamer echt internet nodig heb en het niet mogelijk is om er een draad naartoe te trekken, heb ik een tijdje geleden een betere router gekocht, namelijk de Sitecom 300N X4. Deze router had ik eerst via de WAN poort op het Ziggo modem aangesloten, maar dit zorgde voor een onstabiel netwerk. Daarna heb ik m.b.v. een artikel uit de Computer!Totaal de Sitecom router aangesloten via een LAN poort en heb ik de DHCP server van deze router uitgezet, zodat alleen de router van Ziggo de IP adressen uitdeelt. Hierdoor is het netwerk wel een stuk stabieler geworden, alleen heb ik op die ene kamer nog steeds geen internetverbinding (signaal te zwak). Nu is mijn vraag: Hoe zou ik dat op kunnen lossen? Na wat zoekwerk heb ik zelf de volgende opties gevonden: 1) De Sitecom router naar de 1e verdieping verplaatsen en een WDS verbinding op proberen te zetten (volgens dit artikel: http://computertotaal.nl/internet---netwerken/20157-overal-internet-in-uw-huis.html) 2) Een Wireless Repeater op de 1e verdieping installeren. Ik las alleen dat deze apparaten de snelheid van de verbinding halveren, en dat lijkt me niet echt handig... 3) Een verbinding opzetten via Powerline Welke van deze oplossingen (of een andere natuurlijk) zouden jullie me kunnen aanraden, zodat ik ook in die ene kamer een snel, maar vooral ook stabiel, netwerk heb?
Link naar reactie
Ik zou voor het gemak, de powerline optie kiezen en dan de Sitecom 300N X4 als switch/accespoint instellen en plaatsen op de eerste verdieping. (maar dat had je al gedaan las ik, instellen als accespoint) Zoals ik het nu begreep had je de Sitecom 300N X4 ook gewoon beneden staan en dat hielp niet echt. Als je de sitecom hetzelfde SSID, WPA en kanaal geeft als de ziggo modem/router, is het nog roaming ook. Over op hetzelfde kanaal zetten is hier al eerder discussie op het forum geweest, maar test het zelf uit en het zal mij verbazen als je niet tevreden bent over de resultaten.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...