Ga naar inhoud

acer formateren


Aanbevolen berichten

-Hallo, toen ik heb mijn computer moest formateren door een virus , had ik windows xp professional geïnstalleerd . Maar het moest xp home edition zijn, maar te laat gezien (op de sticker rechts ). En nu krijg ik de melding dat mijn licentie verkeerd is en daar wil ik van af. Dus heb ik mij geinformeerd bij windows , en die zeiden dat als het er opstond toen ik de pc kocht , dat er geen problemen zouden zijn moest ik xp home edition installeren met de code van op de sticker , maar het moest wel een cd zijn van Acer . m.a.w. wat moet ik doen ? Het is een Acer Aspire T120E - S96G . Ik heb gehoord dat dit te verhelpen is door mijn computer te formateren en op alt-f10 te drukken door zo het recovery scherm te krijgen , klopt dit? Ander is de enige manier een recovery-cd.
Link naar reactie
Als het goed is heeft je Acer PC, een verborgen partitie waar een volledige installatie van Windows XP Home Edition opstaat, de versie welke standaard bij de PC geleverd is. Druk op Alt+F10 als je het logo van Acer ziet tijdens het opstarten (hiermee start je het systeem op vanaf de verborgen partitie) Daarna wordt je gevraagd om een wachtwoord in te voeren, voer deze in en druk op Enter. Nu krijg je de zogenaamde 'Hoofdpagina' te zien, van de verborgen partitie waarbij je verschillende recovery methodes hebt. Kies hierbij de optie "Systeem herstellen naar standaard fabrieksinstellingen" Als je dat hebt gekozen moet je het wachtwoord nog een keer ingeven, daarna zal je even moeten wachten (duurt meestal zo'n ~ 15-45 min.) als die procedure voltooid is heb je als het goed is weer een XP Home installatie, welke in dezelfde staat is als toen je de PC kocht. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...