Ga naar inhoud

Waarom werkt mijn internet niet?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb geen internet meer op mijn desktop. Met mijn laptop werkt alles nog goed (ik plaats dit met mijn laptop dit ). Het zit zo. Met mijn desktop computer heb ik geen verbinding meer. Via kabel naar de router toe. Mijn laptop heb ik draadloos, en die werkt uitstekend.(is de verbinding goed). Wat heb ik geprobeerd. Modem stekker eruit en de router stekker eruit computer uit. Stekker erin van de modem, minut gewacht, stekker erin van de computer. Krijg ik weer in het blokje een geel driehoekje.(geen verbinding). Laptop is wel weer goed. Gebeld met Ziggo Heb toen verschillende keren,alles reset modem / router. Zelf een andere kabel naar de computer/router gelegd, maar niets helpt. Heb wel gisteravond Registry Mechanic geinstalleerd, en vermoedelijk ook besturings ... verwijdert in de fouten wat hij aan gaf. En vanmorgen geen internet dus. Os Window 7 Home Prenium.
Link naar reactie
Je router deelt ip adressen uit zodra je je computer aan zet. Kennelijk gaat dit niet helemaal goed, want je computer heeft geen ip adres. (Een ip adres kan je vergelijken met een huisadres, zo weten computers elkaar te bereiken en deze moet natuurlijk uniek zijn). Wat je kan doen is zelf een statisch ip instellen: Op je laptop doe je het volgende: 1. Windowstoets + R (in het schermpje wat nu komt tik je in) cmd 2. In het dosschermpje wat je nu krijgt tik je in: ipconfig Nu ga je een statisch ip adres instellen bij je desktop: 1. Start>Configuratiescherm>netwerk en deelcentrum 2. Links in de zijbalk> wijzig adapter instellingen 3. Rechtermuisknop op lanverbinding>eigenschappen 4. In dat scherm kies je voor internet protocol versie 4> eigenschappen 5. Gebruik het volgende adres aanvinken en de gegevens invullen. Voor gateway en dns kijk even bij je laptop. Voor een ipadres: stel je laptop adres is 192.168.1.5 neem dan 192.168.1.20 ofzo (dus alleen het laatste cijfer anders nemen maar daar wel wat ruimte tussenlaten). Kijk nu of weer netwerkconnectiviteit hebt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...