Ga naar inhoud

Hoe herstel ik mijn Toshiba laptop?


anoniem

Aanbevolen berichten

mijn zus heeft een laptop, 4 jaar oud, altijd perfect gedaan tot gisteren. mijn zus zet dr laptop bijna nooit uit, laatst wel, de volgende dag wou ze de laptop weer opstarten , duurt kei lang, en dan blijft het beeld zwart. beeld zwart: de laptop start normaal op, bios komt voorbij, het windows laad balkje is te zien, en dan gaat het beeld over op zwart, het beeld is niet uit, want er is nog wel licht, maar helemaal zwart, geen een toets reageert of iets dergelijks. uitzetten en daarna weer aan helpt niet, batterij eruit ook niet. soms, 2x, gaat ie verder dan zwart, en krijg ik een foutmelding: window titel: RecEnv.exe - Corrupt File tekst: the file or directory C:\boot is corrupt and unreadable. please run the chkdsk utility. de achtergrond achter dit foutmelding window is zoiets: LINK een paar vragen om dit op te lossen, zover ik weet/denk dat het kan helpen: - hoe start ik de laptop veilig op? ( ik kan alleen in de bios komen of in het boot menu via F2 & F12 ) - hoe de laptop weer normaal te krijgen? - chkdsk utility? een cd zat niet bij de laptop, vista staat op de hdd, en een backup is er niet :S type laptop: toshiba sattelite L300-19N model no.: PSLB8E-00V012BT windows vista
Link naar reactie
Vervelend! Chkdsk zit in Windows zelf, maar kennelijk is het systeem te veel van slag, want normaal probeert Windows dit zelf te doen. Nu weet ik niet hoe de laptop is uitgezet. Mijn ervaring is dat dit vaak via standby gebeurd. In dat geval wil Windows Vista (maar ook 7) vaak heel lang doen over opstarten. Dat opstarten moet uiteraard niet afgebroken worden. Gebeurt dat wel, dan ontstaat er vaak een probleem. In zo'n geval wil Windows dan vaak herstel uitvoeren. Heb je zoiets gezien? In dit soort gevallen zou ik toch de harde schijf maar eens controleren. Informatie op de harde schijf raakt niet zomaar beschadigd, zelfs niet door het aan/uitzetten. Het kan wel zijn dat er toevallig data was beschadigd dat cruciaal is voor het opstarten. Om de harde schijf te testen moet je een testprogramma op een bootable CD of USB stick plaatsen, de software kan je downloaden bij de fabrikant van de harde schijf.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...