anoniem Geplaatst: 30 september 2013 Delen Geplaatst: 30 september 2013 Ik heb geen internet op mijn Desktop (kabel), wel op mijn Laptop (draadloos). Beschrijving Modem dan de Router SitecomWLR-3000 v 2 001 Windows 7 Home Premium Mijn laptop werkt goed (die is draadloos) Maar mijn desktop geeft een gele driehoekje aan (rechtsonder). Wat ik heb gedaan Router en zowel de modem al verschillende keren reset uit/en aan gedaan. Losse kabel van beneden naar boven gedaan, hielp ook niet. De kabel in de modem gedaan. Maakte ook geen verschil. Dit speelde allemaal af gelopen maandagavond af. Ziggo gebeld, die kon ook niets doen, ja een monteur sturen.Heb ik eerst laten wachten daar mee. Ik zette Dinsdagmorgen de desktop weer aan, en hopla de verbinding was weer goed. Tot vanmorgen, en kreeg toen weer die gele driehoekje in de rechter onderkant te staan. Met probleem oplossing krijg ik de melding van foutcode 651 en als het nog meer opzoekt naar oplossing krijg ik Lan-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie Nu heb ik gegoogle op die onderste melding. heleboel bij langs geweest, maar ik zie geen oplossing die mij helpt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2013 Had je al gecheckt of er aanvullende info te vinden is in Windows Logboeken? Als die desktop een merk PC is, kun je op hun site checken voor diagnostische applicaties. Of als het een zelf samengesteld systeem is, check de site van het moederbord. Wellicht dat er een diagnostisch tool beschikbaar is, om je onboard netwerkkaart te testen. Check bij niet werkende internetverbindingen ook de status van de modem -, de router - en de onboard netwerk ledjes. Link naar reactie
JanB Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 Wat je kan doen staat op de website die hieronder staan duidelijk in stappen uitgelegd. http://www.computeridee-totaal.nl/lan-verbinding-heeft-geen-geldige-ip-configuratie/ Link naar reactie
haaijerb Geplaatst: 23 december 2016 Delen Geplaatst: 23 december 2016 Wat bij mij al bij een aantal laptops/pc's afdoende bleek was het netwerk opnieuw instellen. Via een zoekopdracht [Netwerk opnieuw instellen] ingeven en vervolgens via de aangeboden route de benodigde stappen uitvoeren. Het is een paar minuten werk, maar hierna werkt alles weer als vanouds. Link naar reactie
Jaco1 Geplaatst: 24 februari 2017 Delen Geplaatst: 24 februari 2017 Werkt prima. Bedankt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.