Ga naar inhoud

probleem met opstarten


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi ik heb 2 harde schijven c en d waar beide windows xp is geinstalleerd nu heb ik op de c schijf een nieuwe install. gedaan maar als ik nu de pc opstart kan ik niet meer kiezen of ik naar c of d schijf wil hij gaat automatisch naarde c schijf hoe kan ik dit probleem verhelpen heb nl nog veel dingen op d staan die ik nodig heb bvd bert
Link naar reactie
Heeft te maken met hoe de ene installatie over de andere automatisch een dual bootsituatie aanmaakt. Bij je laatste installatie is er geen dual boot aangemaakt omdat je je oorspronkelijke startschijf (C) hebt geherinstalleerd. Je kunt bij je D schijf komen door deze in je BIOS als eerste opstarter in te stellen. In je BIOS kom je door bij het opstarten een paar maal op de F8 toets te drukken. In het menu kun je de opstartvolgorde van je schijven kiezen. Bij elke opstart kun je deze truc uithalen om te kiezen tussen je schijven. Voor een nieuwe dual bootsituatie moet het bestandje boot.ini even worden aangepast. Daar kun je even een nieuw topic over openen met een juiste titel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...