Ga naar inhoud

Hoe los ik probleem rond NVidia GeForce GT220 op?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn gloednieuwe PC (PackardBell Ixtreme6628) loopt voortdurend vast, althans het beeldscherm bevriest en komt dan weer op met de foutboodschap: Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld. NVIDIA Kernel Mode Driver version 186.37 reageert niet meer en is hersteld. Meestal kan ik daarna weer verder. Soms gebeurt dit ettelijke keren achtereen, soms kan ik een uurtje of wat ongestoord doorwerken. Vaak volgt dit op het aanpassen van een toepassingsscherm of bij het installeren van nieuwe software. Ook bij het simpel afspelen van een videootje via WMP. Tot tweemaal toe, viel na een berucht 'blauw scherm', de hele PC zelfs flauw en moesten de fabrieksinstellingen weer worden hersteld. Ik heb de PC binnen de garantietermijn voor reparatie opgestuurd naar Acer in Eindhoven (nieuwe eigenaar van PackardBell?) met een uitvoerige foutrapportage. Na meer dan drie weken kreeg ik de PC gewoon weer terug met de oude fabrieksinstellingen en zonder enig commentaar, maar de klacht is niet verholpen. In tegendeel zelfs. De PC draait met W7 Home Premium 64-bit op IntelCore i5 750 op 2660 MHz met intern 4GB DDR3; de videokaart (die ik sterk verdenk) is een nVidia GeForce GT220 - 1GB - DDR2; de monitor is een Iiyama ProLite B2409HDS die aan op de DVI van de kaart is aangesloten; resolutie 1920 x 1080. Ik ben geen gamer die hoge prestaties van de videokaart verwacht, maar in de gegeven configuratie wil ik wel probleemloos aan de gang met gangbare kantoorapplicaties en het bewerken van videomateriaal. Oh ja; de laatste driver heb ik al van de nVidia website gehaald en geïnstalleerd, maar die lijkt het probleem alleen nog maar groter te maken. Weer terugsturen naar de fabrikant is geen optie: daarvan valt kennelijk weinig te verachten... Is er iemand met vergelijkbare problemen en hoe zijn die eventueel opgelost? Als ik de videokaart wil vervangen, wat is dan een goed (ATI) alternatief voor dit systeem?
Link naar reactie
Het is geen probleem van de video-kaart maar met de voeding. Packard bell heeft gedacht goedkoop wat systeempjes te bouwen en een 250 watts voeding in een systeem gezet met een 300 watt (gt220) grafische kaart. Als de kaart het een beetje drukker krijgt (video-game) of er hangt wat zwaardere randapparatuur aan, dan krijgt de grafische kaart niet voldoende stroom. De kaart reset dan en start weer op. De nieuwe drivers van NVDIA leveren waarschijnlijk betere kwaliteit en dat vraagt ook wat meer van de voeding, vandaar dat nieuwe drivers het probleem vergroten. Oplossing, schaf een 400 wat voeding aan voor het systeem, want dat heeft het nodig om goed te werken.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...